loading...

لیمون

بازدید : 2429
دوشنبه 21 فروردين 1402 زمان : 8:58


همه دندانپزشکان بر این باورند که پس از ترمیم دندان آسیب دیده، باید از روکشی استفاده شود که حمایت بیشتری از آن دندان داشته باشد. روکش زیرکونیوم که به آن روکش زیرکونیوم نیز می‌گویند در سال‌های اخیر در بین دندان‌پزشکان محبوبیت زیادی دارد و به دلیل مزایایی که دارد، مردم ونیر زیرکونیوم را به عنوان یک نوع روکش دندان می‌پسندند. همه باید با انواع روکش دندان آشنا باشند، بنابراین وقتی متخصص از ما در مورد نوع روکش انتخابی سوال می کند، می توانیم به توصیه های متخصص عمل کرده و بهترین روکش را انتخاب کنیم. در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد روکش زیرکونیوم و ویژگی های آن صحبت کنیم.


روکش زیرکونیا دندان چیست؟

اگر پیشرفت علم دندانپزشکی را به دقت بررسی کنید، متوجه می شوید که روش های درمانی با گذشت زمان جنبه زیبایی پیدا می کنند. به عنوان مثال، در گذشته دندانپزشکان از روکش های فلزی برای پوشاندن دندان های ترمیم شده استفاده می کردند. این موضوع قطعا برای اکثر بیماران خوشایند نبود زیرا رنگ فلز با رنگ دندان متفاوت بود و در نتیجه اگر قرار بود دندان های جلویی پوشانده شود زیبایی چهره را به شدت تحت تاثیر قرار می داد. اما اکنون به راحتی می توانیم از روکش زیرکونیا برای پوشاندن دندان های خود استفاده کنیم.

روکش زیرکونیوم از اکسید زیرکونیوم ساخته شده است که به رنگ سفید است و در نتیجه ظاهر طبیعی دندان ها را حفظ می کند. یعنی اگر از این روکش برای دندان های خود استفاده کنید، هیچکس متوجه تفاوت دندان ترمیم شده با دندان طبیعی شما نمی شود. مهمترین ویژگی های روکش زیرکونیومی عبارتند از:

همانطور که گفتیم، سفیدی لثه‌های زیرکونیایی دندان‌های شما را طبیعی نگه می‌دارد و در نتیجه چهره شما را زیبا می‌کند. مطمئنم، اگر دندان های مرتب، سالم و تمیزی داشته باشیم قطعا لبخند زیباتری خواهیم داشت که بر زیبایی چهره و اعتماد به نفس ما تاثیر می گذارد.

موضوعی که در انتخاب روکش دندان باید به آن توجه شود مقاومت در برابر سایش و پارگی روکش است، به خصوص اگر در حال انجام ترمیم تاج هستیم، استانداردهای زیرکونیا به عنوان قوی ترین دندان شناخته می شوند، دارای سفت بسیار بلندی هستند. فشار نیز وجود دارد بنابراین، نیروی ایجاد شده در اثر جویدن غذا نمی تواند باعث شکستن یا پاره شدن این پوشش شود. بنابراین می توانید به راحتی بدون هیچ مشکلی غذا بخورید.

یکی دیگر از ویژگی های این روکش سازگاری روکش زیرکونیوم با بدنه و به تبع آن وضعیت دندان ها می باشد. روکش های زیرکونیا به راحتی به دندان های شما چسبانده می شوند و به دندان ها می چسبند. بنابراین نمی توان آن را حمل و یا تخلیه کرد.

در ساخت روکش های زیرکونیا از فلز استفاده نمی شود بنابراین افرادی که به گرما و سرما بسیار حساس هستند به راحتی می توانند از روکش استفاده کنند زیرا در صورت وجود فلز در داخل روکش می تواند گرما و سرما را از خود عبور دهد و این مشکل باعث ایجاد حساسیت دندان می شود. از طرفی وجود فلز باعث انبساط و انقباض مینای دندان می شود که عمر کوتاهی دارد و بعد از چند سال شاهد ترک هایی در آنجا خواهید بود.


معرفی انواع زیرکون

دو نوع زیرکون وجود دارد: سخت و بسیار شفاف. هر دو را می توان با استفاده از فناوری CAD CAM انجام داد. CAD مخفف Computer Aided Designing و CAM مخفف Computer Aided Manufacturing است.

این فناوری ظاهری بی نقص و منحصر به فرد به شما می دهد.

زیرکونیای جامد

همانطور که از نام آن پیداست، زیرکونیای جامد سخت تر از زیرکونیای با خلوص بالا است. این مقاومت بهتر می تواند در برابر نیروی جویدن و نیروهای قوی تر مقاومت کند.

زیرکونیای جامد نیز برای دندان های درمان شده با کانال ریشه مناسب است و از دندان های ضعیف حمایت بیشتری می کند.

از آنجایی که زیرکونیای سخت قابل مشاهده نیست، به ویژه برای دندان های قدامی و خلفی مناسب است.

زیرکونیا بسیار واضح است

این یک نوع زیرکونیا است که زیباتر است و شبیه دندان طبیعی شماست. این بیشتر برای ثنایا / ثنایا مناسب است.

اگرچه از نظر ظاهری بسیار برتر است اما قدرت آن از PFM بیشتر است.

اگر به درمان ارتودنسی برای اصلاح ردیف دندان های خود نیاز دارید، دندانپزشک شما ممکن است زیرکونیای شفاف را ترجیح ندهد.

رنگ ونیرهای دندان زیرکونیا را بررسی کنید



در ابتدای این مقاله گفتیم که رنگ روکش زیرکونیا سفید است و همین مشکل باعث بهتر شدن این روکش نسبت به سایر روکش ها می شود زیرا دندان های عقب را شبیه دندان های طبیعی می کند. اما چیزی که باید به آن توجه کنیم تغییر رنگ صفحه زیرکونیوم است.

برخی از بیماران پس از مدتی تغییر رنگ ونیرهای زیرکونیومی را تجربه می کنند. عوامل متعددی بر این مشکل تأثیر می گذارد:

اگر دندان زیر روکش عفونی شده باشد، تغییر رنگ روکش زیرکونیومی کاملاً کامل خواهد شد. به همین دلیل وقتی به متخصص مراجعه می کنید از شما می خواهد که عکس های لازم را بگیرید تا با توجه به تصاویر و علائمی که دارید تشخیص دهد که آیا دندان زیر روکش آسیب دیده است یا خیر.

اگرچه پوشش زیرکونیوم استحکام بسیار بالایی دارد، اما این بدان معنا نیست که می توانید غذاهای بسیار سفت مانند آجیل را با دندان بشکنید. این بزرگترین اشتباه است زیرا البته پوشش آسیب دیده و غذا از طریق ترک ها و شکاف ها به زیر دندان می رسد. این مشکل باعث پوسیدگی دندان، آسیب لثه و تغییر رنگ روکش زیرکونیومی می شود. البته پس از آن دهان شما بوی بدتری خواهد داد.

در انتخاب دهانشویه فلوراید نیز باید بسیار مراقب باشید. فلوراید اسیدی می تواند به راحتی آستین های سرامیکی با پوشش زیرکونیوم را جدا کند

رنگ آن به مرور زمان تغییر خواهد کرد. پس از کارشناسان بپرسید و فلوراید مناسب را بخرید.

نوع رژیم غذایی که می خورید نیز بر رنگ تاج زیرکونیایی شما تأثیر می گذارد. مصرف نوشیدنی های گازدار، چای، قهوه و همچنین سیگار کشیدن می تواند به مرور زمان رنگ دندان های شما را تغییر دهد. به همین دلیل، هنگام نوشیدن این نوشیدنی ها و بلافاصله پس از کشیدن سیگار، باید دندان های خود را مسواک بزنید تا لکه های زیرکونیوم کاهش یابد.

مزایای آبکاری زیرکونیوم چیست؟

تاج های ساخته شده از زیرکونیوم روز به روز محبوب تر می شوند و مزایای بسیاری را ارائه می دهند.


مقاومت

یکی از بزرگترین مزایای زیرکونیا استحکام و دوام آن است. در نظر بگیرید که دندان های عقب شما چقدر به غذایی که می جوید فشار وارد می کند. روکش های دندانی باید از مواد محکم ساخته شوند، بنابراین زیرکون می تواند انتخاب خوبی برای روکش روی دندان های عقب باشد. همچنین از آنجایی که زیرکونیا بسیار بادوام است، دندانپزشک نیازی به آماده سازی دندان شما ندارد.


زندگی طولانی

یک مطالعه کارآزمایی تصادفی کنترل شده در سال 2017 منتشر شده در مجله دندانپزشکی نشان داد که در یک دوره 5 ساله، روکش های زیرکونیا به اندازه روکش های فلزی بادوام و قوی بودند. تاج های ساخته شده از زیرکونیوم که تاج های کامپوزیت زیرکونیا نامیده می شوند بسیار بادوام هستند.


زیست سازگاری

زیرکونیوم به دلیل زیست سازگاری انتخاب بسیاری از دندانپزشکان است، به این معنی که احتمال کمتری برای تحریک پاسخ ایمنی مانند التهاب وجود دارد.


دوره یک روزه

بسیاری از دندانپزشکان می توانند روکش های زیرکونیومی را در مطب خود بسازند و نیازی به ارسال قالب از دندان شما به آزمایشگاه را از بین ببرند. و سپس آن را روی دندان بمالید. دندانپزشک روکش را از یک بلوک زیرکونیا می سازد که این کار را در یک روز امکان پذیر می کند. اما از آنجایی که همه مطب های دندانپزشکی این فناوری را ندارند، تنها در چند مکان روکش زیرکونیا ارائه می شود.


ماندگاری ایمپلنت های زیرکونیومی دندان چقدر است؟

ما در طول روز زیاد از دندان هایمان استفاده می کنیم. ما روزی سه وعده غذا می خوریم و از طرفی بین آن سه وعده غذایی زیاد می خوریم. بنابراین دندان ها تحت فشار قرار می گیرند. در صورت عدم انتخاب روکش مناسب برای دندان، در مدت زمان کوتاهی باید دوباره آن را تعمیر کنیم. هنگام انتخاب روکش دندان، استحکام و طول عمر برای همه بیماران بسیار مهم است.

روکش های دندانی ساخته شده از اکسید زیرکونیوم بسیار بادوام هستند و به همین دلیل عمر مفید آن ها چندین برابر روکش های معمولی بوده و طول عمر بالایی دارند. اما همچنین به یاد داشته باشید که نحوه مراقبت از دندان مصنوعی نیز بر طول عمر آنها تأثیر می گذارد. در واقع در صورت عدم توجه به بهداشت دهان و دندان و خوردن غذای بسیار سفت با دندان، فشار زیادی به دندان زیرکونیومی وارد شده و عمر مفید آن کاهش می یابد.


کدام آبکاری زیرکونیوم برای چه کسانی مناسب است؟

روکش های دندانی زیرکونیا برای بیمارانی با نقص ساختار دندان که خواهان لبخندی سالم و طبیعی هستند، انتخابی محبوب است. از آنجایی که این ماده شفاف است، روکش های زیرکونیایی روی رزین تاثیر نمی گذارند. این نوع روکش برای بیمارانی که دندان های بزرگ یا کج دارند نیز مناسب است.



بعد از گذاشتن تاج زیرکونیا چه مراقبت هایی لازم است؟

پس از گذاشتن تاج زیرکونیا، دوره نقاهت معمولاً چند روز است. پس از این روش، بیماران ممکن است مقداری تورم، حساسیت و سوزش را تجربه کنند که ظرف یک یا دو هفته کاهش می یابد. برای کاهش تورم نوک پستان توصیه می شود روزی چند بار با آب نمک گرم بشویید. به طور کلی، هر ماده ای که برای ساخت تاج دندان خود انتخاب می کنید، باید در تمیز کردن و مراقبت از آن کوشا باشید. حداقل دو بار در روز بین دندان های خود را مسواک بزنید، نخ دندان بکشید یا تمیز کنید و از سایر محصولات مفید مانند دهانشویه های ضد باکتری و زبان خراش استفاده کنید. برای تمیز کردن حرفه ای دندان ها به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید. این روش علاوه بر داشتن دندان های تمیز و سفید، سلامت مینای دندان شما را نیز بررسی می کند.

معایب آبکاری زیرکونیوم چیست؟

لازم به ذکر است که دندانپزشکان در زمینه پروتزهای دندانی آموزش دیده و واجد شرایط هستند تا بتوانند هر بیمار را به صورت جداگانه ارزیابی کرده و با استفاده از پروتزهای زیرکونیا برنامه درمانی را سفارشی کنند که پاسخگوی نیازهای عملکردی و زیبایی شما باشد. یک ارزیابی تشخیصی جامع باید توسط متخصص پروتز انجام شود. مانند بسیاری از روش های دندانپزشکی دیگر، استفاده از روکش های زیرکونیا می تواند معایبی داشته باشد.

درست کردن این روکش برای دندان های شما کار دشواری است.

یکی از معایب روکش های زیرکونیا، ظاهر سیاه آن است که باعث می شود طبیعی به نظر برسند. اگرچه مشکل خاصی برای دندان های عقب ایجاد نمی کند. این امر به ویژه در مورد تاج هایی که فقط از زیرکونیا ساخته شده اند صادق است.



سایش احتمالی دندان های دیگر

برخی از دندانپزشکان در استفاده از روکش های زیرکونیا در برخی شرایط تردید دارند، زیرا می ترسند سختی زیرکونیا باعث ساییدگی و پارگی دندان های مقابل شود.

اگرچه ممکن است هشدار دهنده باشد، اما یک مطالعه نشان داد که احتمال سایش روی دندان مقابل هنگام استفاده از روکش های چینی فلدسپاتیک بسیار بیشتر از روکش های زیرکونیومی است.



قیمت روکش زیرکونیوم چقدر است؟

به طور کلی، روکش دندان می تواند بسیار گران باشد. روکش‌های زیرکونیومی معمولاً گران‌تر از سایر فلزات و روکش‌های چینی هستند. موقعیت جغرافیایی شما، تعداد دندان هایی که نیاز به ترمیم دارند و وضعیت دندان ها در قیمت گذاری نقش دارند.

منبع: https://drsheidaclinic.com/


همه دندانپزشکان بر این باورند که پس از ترمیم دندان آسیب دیده، باید از روکشی استفاده شود که حمایت بیشتری از آن دندان داشته باشد. روکش زیرکونیوم که به آن روکش زیرکونیوم نیز می‌گویند در سال‌های اخیر در بین دندان‌پزشکان محبوبیت زیادی دارد و به دلیل مزایایی که دارد، مردم ونیر زیرکونیوم را به عنوان یک نوع روکش دندان می‌پسندند. همه باید با انواع روکش دندان آشنا باشند، بنابراین وقتی متخصص از ما در مورد نوع روکش انتخابی سوال می کند، می توانیم به توصیه های متخصص عمل کرده و بهترین روکش را انتخاب کنیم. در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد روکش زیرکونیوم و ویژگی های آن صحبت کنیم.


روکش زیرکونیا دندان چیست؟

اگر پیشرفت علم دندانپزشکی را به دقت بررسی کنید، متوجه می شوید که روش های درمانی با گذشت زمان جنبه زیبایی پیدا می کنند. به عنوان مثال، در گذشته دندانپزشکان از روکش های فلزی برای پوشاندن دندان های ترمیم شده استفاده می کردند. این موضوع قطعا برای اکثر بیماران خوشایند نبود زیرا رنگ فلز با رنگ دندان متفاوت بود و در نتیجه اگر قرار بود دندان های جلویی پوشانده شود زیبایی چهره را به شدت تحت تاثیر قرار می داد. اما اکنون به راحتی می توانیم از روکش زیرکونیا برای پوشاندن دندان های خود استفاده کنیم.

روکش زیرکونیوم از اکسید زیرکونیوم ساخته شده است که به رنگ سفید است و در نتیجه ظاهر طبیعی دندان ها را حفظ می کند. یعنی اگر از این روکش برای دندان های خود استفاده کنید، هیچکس متوجه تفاوت دندان ترمیم شده با دندان طبیعی شما نمی شود. مهمترین ویژگی های روکش زیرکونیومی عبارتند از:

همانطور که گفتیم، سفیدی لثه‌های زیرکونیایی دندان‌های شما را طبیعی نگه می‌دارد و در نتیجه چهره شما را زیبا می‌کند. مطمئنم، اگر دندان های مرتب، سالم و تمیزی داشته باشیم قطعا لبخند زیباتری خواهیم داشت که بر زیبایی چهره و اعتماد به نفس ما تاثیر می گذارد.

موضوعی که در انتخاب روکش دندان باید به آن توجه شود مقاومت در برابر سایش و پارگی روکش است، به خصوص اگر در حال انجام ترمیم تاج هستیم، استانداردهای زیرکونیا به عنوان قوی ترین دندان شناخته می شوند، دارای سفت بسیار بلندی هستند. فشار نیز وجود دارد بنابراین، نیروی ایجاد شده در اثر جویدن غذا نمی تواند باعث شکستن یا پاره شدن این پوشش شود. بنابراین می توانید به راحتی بدون هیچ مشکلی غذا بخورید.

یکی دیگر از ویژگی های این روکش سازگاری روکش زیرکونیوم با بدنه و به تبع آن وضعیت دندان ها می باشد. روکش های زیرکونیا به راحتی به دندان های شما چسبانده می شوند و به دندان ها می چسبند. بنابراین نمی توان آن را حمل و یا تخلیه کرد.

در ساخت روکش های زیرکونیا از فلز استفاده نمی شود بنابراین افرادی که به گرما و سرما بسیار حساس هستند به راحتی می توانند از روکش استفاده کنند زیرا در صورت وجود فلز در داخل روکش می تواند گرما و سرما را از خود عبور دهد و این مشکل باعث ایجاد حساسیت دندان می شود. از طرفی وجود فلز باعث انبساط و انقباض مینای دندان می شود که عمر کوتاهی دارد و بعد از چند سال شاهد ترک هایی در آنجا خواهید بود.


معرفی انواع زیرکون

دو نوع زیرکون وجود دارد: سخت و بسیار شفاف. هر دو را می توان با استفاده از فناوری CAD CAM انجام داد. CAD مخفف Computer Aided Designing و CAM مخفف Computer Aided Manufacturing است.

این فناوری ظاهری بی نقص و منحصر به فرد به شما می دهد.

زیرکونیای جامد

همانطور که از نام آن پیداست، زیرکونیای جامد سخت تر از زیرکونیای با خلوص بالا است. این مقاومت بهتر می تواند در برابر نیروی جویدن و نیروهای قوی تر مقاومت کند.

زیرکونیای جامد نیز برای دندان های درمان شده با کانال ریشه مناسب است و از دندان های ضعیف حمایت بیشتری می کند.

از آنجایی که زیرکونیای سخت قابل مشاهده نیست، به ویژه برای دندان های قدامی و خلفی مناسب است.

زیرکونیا بسیار واضح است

این یک نوع زیرکونیا است که زیباتر است و شبیه دندان طبیعی شماست. این بیشتر برای ثنایا / ثنایا مناسب است.

اگرچه از نظر ظاهری بسیار برتر است اما قدرت آن از PFM بیشتر است.

اگر به درمان ارتودنسی برای اصلاح ردیف دندان های خود نیاز دارید، دندانپزشک شما ممکن است زیرکونیای شفاف را ترجیح ندهد.

رنگ ونیرهای دندان زیرکونیا را بررسی کنید



در ابتدای این مقاله گفتیم که رنگ روکش زیرکونیا سفید است و همین مشکل باعث بهتر شدن این روکش نسبت به سایر روکش ها می شود زیرا دندان های عقب را شبیه دندان های طبیعی می کند. اما چیزی که باید به آن توجه کنیم تغییر رنگ صفحه زیرکونیوم است.

برخی از بیماران پس از مدتی تغییر رنگ ونیرهای زیرکونیومی را تجربه می کنند. عوامل متعددی بر این مشکل تأثیر می گذارد:

اگر دندان زیر روکش عفونی شده باشد، تغییر رنگ روکش زیرکونیومی کاملاً کامل خواهد شد. به همین دلیل وقتی به متخصص مراجعه می کنید از شما می خواهد که عکس های لازم را بگیرید تا با توجه به تصاویر و علائمی که دارید تشخیص دهد که آیا دندان زیر روکش آسیب دیده است یا خیر.

اگرچه پوشش زیرکونیوم استحکام بسیار بالایی دارد، اما این بدان معنا نیست که می توانید غذاهای بسیار سفت مانند آجیل را با دندان بشکنید. این بزرگترین اشتباه است زیرا البته پوشش آسیب دیده و غذا از طریق ترک ها و شکاف ها به زیر دندان می رسد. این مشکل باعث پوسیدگی دندان، آسیب لثه و تغییر رنگ روکش زیرکونیومی می شود. البته پس از آن دهان شما بوی بدتری خواهد داد.

در انتخاب دهانشویه فلوراید نیز باید بسیار مراقب باشید. فلوراید اسیدی می تواند به راحتی آستین های سرامیکی با پوشش زیرکونیوم را جدا کند

رنگ آن به مرور زمان تغییر خواهد کرد. پس از کارشناسان بپرسید و فلوراید مناسب را بخرید.

نوع رژیم غذایی که می خورید نیز بر رنگ تاج زیرکونیایی شما تأثیر می گذارد. مصرف نوشیدنی های گازدار، چای، قهوه و همچنین سیگار کشیدن می تواند به مرور زمان رنگ دندان های شما را تغییر دهد. به همین دلیل، هنگام نوشیدن این نوشیدنی ها و بلافاصله پس از کشیدن سیگار، باید دندان های خود را مسواک بزنید تا لکه های زیرکونیوم کاهش یابد.

مزایای آبکاری زیرکونیوم چیست؟

تاج های ساخته شده از زیرکونیوم روز به روز محبوب تر می شوند و مزایای بسیاری را ارائه می دهند.


مقاومت

یکی از بزرگترین مزایای زیرکونیا استحکام و دوام آن است. در نظر بگیرید که دندان های عقب شما چقدر به غذایی که می جوید فشار وارد می کند. روکش های دندانی باید از مواد محکم ساخته شوند، بنابراین زیرکون می تواند انتخاب خوبی برای روکش روی دندان های عقب باشد. همچنین از آنجایی که زیرکونیا بسیار بادوام است، دندانپزشک نیازی به آماده سازی دندان شما ندارد.


زندگی طولانی

یک مطالعه کارآزمایی تصادفی کنترل شده در سال 2017 منتشر شده در مجله دندانپزشکی نشان داد که در یک دوره 5 ساله، روکش های زیرکونیا به اندازه روکش های فلزی بادوام و قوی بودند. تاج های ساخته شده از زیرکونیوم که تاج های کامپوزیت زیرکونیا نامیده می شوند بسیار بادوام هستند.


زیست سازگاری

زیرکونیوم به دلیل زیست سازگاری انتخاب بسیاری از دندانپزشکان است، به این معنی که احتمال کمتری برای تحریک پاسخ ایمنی مانند التهاب وجود دارد.


دوره یک روزه

بسیاری از دندانپزشکان می توانند روکش های زیرکونیومی را در مطب خود بسازند و نیازی به ارسال قالب از دندان شما به آزمایشگاه را از بین ببرند. و سپس آن را روی دندان بمالید. دندانپزشک روکش را از یک بلوک زیرکونیا می سازد که این کار را در یک روز امکان پذیر می کند. اما از آنجایی که همه مطب های دندانپزشکی این فناوری را ندارند، تنها در چند مکان روکش زیرکونیا ارائه می شود.


ماندگاری ایمپلنت های زیرکونیومی دندان چقدر است؟

ما در طول روز زیاد از دندان هایمان استفاده می کنیم. ما روزی سه وعده غذا می خوریم و از طرفی بین آن سه وعده غذایی زیاد می خوریم. بنابراین دندان ها تحت فشار قرار می گیرند. در صورت عدم انتخاب روکش مناسب برای دندان، در مدت زمان کوتاهی باید دوباره آن را تعمیر کنیم. هنگام انتخاب روکش دندان، استحکام و طول عمر برای همه بیماران بسیار مهم است.

روکش های دندانی ساخته شده از اکسید زیرکونیوم بسیار بادوام هستند و به همین دلیل عمر مفید آن ها چندین برابر روکش های معمولی بوده و طول عمر بالایی دارند. اما همچنین به یاد داشته باشید که نحوه مراقبت از دندان مصنوعی نیز بر طول عمر آنها تأثیر می گذارد. در واقع در صورت عدم توجه به بهداشت دهان و دندان و خوردن غذای بسیار سفت با دندان، فشار زیادی به دندان زیرکونیومی وارد شده و عمر مفید آن کاهش می یابد.


کدام آبکاری زیرکونیوم برای چه کسانی مناسب است؟

روکش های دندانی زیرکونیا برای بیمارانی با نقص ساختار دندان که خواهان لبخندی سالم و طبیعی هستند، انتخابی محبوب است. از آنجایی که این ماده شفاف است، روکش های زیرکونیایی روی رزین تاثیر نمی گذارند. این نوع روکش برای بیمارانی که دندان های بزرگ یا کج دارند نیز مناسب است.



بعد از گذاشتن تاج زیرکونیا چه مراقبت هایی لازم است؟

پس از گذاشتن تاج زیرکونیا، دوره نقاهت معمولاً چند روز است. پس از این روش، بیماران ممکن است مقداری تورم، حساسیت و سوزش را تجربه کنند که ظرف یک یا دو هفته کاهش می یابد. برای کاهش تورم نوک پستان توصیه می شود روزی چند بار با آب نمک گرم بشویید. به طور کلی، هر ماده ای که برای ساخت تاج دندان خود انتخاب می کنید، باید در تمیز کردن و مراقبت از آن کوشا باشید. حداقل دو بار در روز بین دندان های خود را مسواک بزنید، نخ دندان بکشید یا تمیز کنید و از سایر محصولات مفید مانند دهانشویه های ضد باکتری و زبان خراش استفاده کنید. برای تمیز کردن حرفه ای دندان ها به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید. این روش علاوه بر داشتن دندان های تمیز و سفید، سلامت مینای دندان شما را نیز بررسی می کند.

معایب آبکاری زیرکونیوم چیست؟

لازم به ذکر است که دندانپزشکان در زمینه پروتزهای دندانی آموزش دیده و واجد شرایط هستند تا بتوانند هر بیمار را به صورت جداگانه ارزیابی کرده و با استفاده از پروتزهای زیرکونیا برنامه درمانی را سفارشی کنند که پاسخگوی نیازهای عملکردی و زیبایی شما باشد. یک ارزیابی تشخیصی جامع باید توسط متخصص پروتز انجام شود. مانند بسیاری از روش های دندانپزشکی دیگر، استفاده از روکش های زیرکونیا می تواند معایبی داشته باشد.

درست کردن این روکش برای دندان های شما کار دشواری است.

یکی از معایب روکش های زیرکونیا، ظاهر سیاه آن است که باعث می شود طبیعی به نظر برسند. اگرچه مشکل خاصی برای دندان های عقب ایجاد نمی کند. این امر به ویژه در مورد تاج هایی که فقط از زیرکونیا ساخته شده اند صادق است.



سایش احتمالی دندان های دیگر

برخی از دندانپزشکان در استفاده از روکش های زیرکونیا در برخی شرایط تردید دارند، زیرا می ترسند سختی زیرکونیا باعث ساییدگی و پارگی دندان های مقابل شود.

اگرچه ممکن است هشدار دهنده باشد، اما یک مطالعه نشان داد که احتمال سایش روی دندان مقابل هنگام استفاده از روکش های چینی فلدسپاتیک بسیار بیشتر از روکش های زیرکونیومی است.



قیمت روکش زیرکونیوم چقدر است؟

به طور کلی، روکش دندان می تواند بسیار گران باشد. روکش‌های زیرکونیومی معمولاً گران‌تر از سایر فلزات و روکش‌های چینی هستند. موقعیت جغرافیایی شما، تعداد دندان هایی که نیاز به ترمیم دارند و وضعیت دندان ها در قیمت گذاری نقش دارند.

منبع: https://drsheidaclinic.com/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 18

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 599
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1232
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 600
  • بازدید ماه : 35060
  • بازدید سال : 170502
  • بازدید کلی : 836286
  • کدهای اختصاصی