loading...

لیمون

بازدید : 289
شنبه 11 شهريور 1402 زمان : 10:59


قبل از اینکه در مورد وردپرس ژاکت صحبت کنیم، بیایید داستانی را از 4-5 سال پیش تعریف کنیم. چند سال پیش، ایده ای در مورد راه اندازی یک وب سایت داشتیم. وب سایت های مرجع محصولات صنعتی شرکت های تولیدی. مدتی این ایده را با هیجان دنبال کردیم. پس از استقبال شرکت از شرکت طراحی سایت بازدید کردیم. با مشخصات وب سایت ما، هزینه طراحی 40-50 میلیون تخمین زده می شود!

ما اهمیتی برای راه اندازی این تجارت نداشتیم زیرا نمی توانستیم این هزینه را بپردازیم. در آن زمان ما اطلاعات زیادی در مورد طراحی سایت با استفاده از وردپرس نداشتیم. حتی افرادی که با آنها مشورت کردیم وردپرس را توصیه نکردند.

بعد از یک مدت طولانی، وقتی وارد فضای دیجیتال شدم و بیشتر در مورد وردپرس یاد گرفتم، متوجه شدیم که وردپرس نیز گزینه مناسبی برای طراحی وب سایت ما است. اما بعد از مدت ها عقلمان را از دست دادیم.

در مقاله آموزش نصب وردپرس نحوه نصب سیستم مدیریت محتوای وردپرس را توضیح دادیم. در این مقاله می توانید با ما همراه باشید تا با هم وردپرس را بررسی کنیم و مزایا و معایب آن را بررسی کنیم. دانستن این اطلاعات به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا طراحی وب سایت با وردپرس گزینه مناسبی برای شما است یا خیر.

وردپرس چیست؟

پس از راه اندازی وب سایت، لازم است محتوای متنی، تصویری، ویدیویی یا صوتی در آن قرار داده شود. با کمک وردپرس می توانید این محتوا را ایجاد، مدیریت و در نهایت در وب سایت خود به نمایش بگذارید. به طور دقیق تر، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا یا (CMS) است که از پیش کدگذاری شده و به عنوان یک سیستم آماده برای استفاده طراحی و ارائه شده است.

با سیستم مدیریت محتوا، برای قرار دادن محتوا در وب سایت خود نیازی به کدنویسی ندارید. شما فقط باید تجربه ای در مدیریت و کار با سیستم داشته باشید.

مزایای وردپرس که باعث محبوبیت آن شده است چیست؟

سیستم مدیریت محتوای وردپرس با وجود رقبای خود توانسته جایگاه خوبی برای خود پیدا کند. بر اساس داده های Builtwith، وردپرس در حال حاضر بر روی 325426 از یک میلیون وب سایت برتر در جهان در حال اجرا است. اما اگر به آمار در سراسر جهان نگاه کنید، بیش از 74 میلیون وب سایت با وردپرس راه اندازی شده اند که بیش از 30 درصد از کل وب سایت های دنیا را تشکیل می دهد.

چند دلیل برای این سطح استفاده از وردپرس برای طراحی وب وجود دارد. ما می خواهیم ببینیم این مزایا چیست.

با وردپرس، ویترینی از قالب ها و افزونه ها دارید

وقتی برای اولین بار سایت وردپرس خود را باز می کنید، احتمالاً از ساده و بی روح بودن صفحه شوکه خواهید شد. با این حال، ما مطلقا نمی توانیم به این شکل ادامه دهیم. نسخه اصلی وردپرس شامل تعداد زیادی قالب است. اگر این کار نمی کند، می توانید از قالب های مختلف موجود برای دانلود رایگان یا فروش در سایت استفاده کنید.

حتی اگر باز هم این قالب ها را دوست ندارید، می توانید کار را به طراحان قالب بسپارید. البته در این صورت هزینه طراحی سایت برای شما بیشتر خواهد بود. در واقع قیمت یک قالب می تواند از 0 تا چند میلیون دلار باشد.

علاوه بر قالب، بسته به وب سایتی که دارید، ممکن است به افزونه هایی نیز نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک فروشگاه آنلاین در وب سایت خود ایجاد کنید، باید افزونه WooCommerce را نصب کنید. اگر می خواهید چت و زبان های بیشتری را به سایت اضافه کنید، افزونه هایی برای این کار وجود دارد.

سئوی وردپرس یک برگ برنده برای آن است!

برای اینکه وب سایت شما توسط دیگران دیده شود، باید آن را برای موتورهای جستجو (SEO) بهینه کنید. در غیر این صورت وقت و پول خود را هدر خواهید داد.

برای بهینه بودن سایت و محتوای آن باید نکاتی را در نوشته خود رعایت کنید. خوشبختانه افزونه Yoast seo برای وردپرس این نکات را در محتوای شما بررسی می کند و نتیجه را برای بهبود آن به شما می گوید.

می خواهیم ببینیم این نکاتی که برای گوگل بسیار مهم هستند چیست؟

تراکم کلمات کلیدی و مترادف در متن باید معقول باشد (معمولاً 1-3٪).

مهمترین کلمه یا جمله باید در عنوان مقاله و در پاراگراف اول باشد.

عبارت اصلی در توضیحات متا، توضیحات متا است. (توضیحات متا خلاصه ای جذاب از محتوای هر صفحه در وب سایت شما است)

طول توضیحات متا باید مناسب باشد. (حدود 155 کاراکتر)

محتوا باید شامل شرح محتوا باشد، به عنوان مثال. H2، H3 و H4 را تگ می کند. (به خصوص برچسب H2 J)

در زیر عنوان عبارت کلیدی وجود دارد.

داشتن لینک داخلی و خارجی

متن جایگزینی که برای تصاویر استفاده می کنید باید حاوی کلمه کلیدی باشد.

طول متن هر صفحه از وب سایت باید حداقل 300 کاراکتر باشد.

البته این را هم باید اضافه کنم که نتایج افزونه Yoast برای فارسی زبانان بدون مشکل نیست. به همین دلیل پیشنهاد می کنم اصول سئو را خودتان یاد بگیرید.

همچنین اگر می خواهید در مورد سئو بیشتر بدانید مقاله سئو چیست را مطالعه کنید؟

با وردپرس می توانید هر نوع وب سایتی داشته باشید

وردپرس از بدو پیدایش یک سیستم وبلاگ نویسی بوده است. با این حال، پس از مدتی، پلاگین های جدید قابلیت های آن را افزایش دادند. به عنوان مثال، اکنون می توانید با استفاده از وردپرس یک فروشگاه آنلاین به وب سایت خود اضافه کنید. همچنین می توانید خدمات دانلود را در سایت ارائه دهید. یا می توانید یک سایت خبری و اطلاع رسانی داشته باشید. یا شاید شما یک وب سایت شرکتی دارید.

با وردپرس می توانید طراحی وب سایت خود را تا حدودی سفارشی کنید.

برخی از مردم فکر می کنند که شما نمی توانید یک وب سایت شخصی با وردپرس داشته باشید. اما این ایده 100٪ درست نیست.

اگرچه وردپرس قبلا ثبت شده و در حال اجرا است. اما این بدان معنا نیست که شما اصلا نمی توانید کد آن را پیدا کنید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است. یعنی ایجاد تغییرات در هر قسمت از سیستم با استفاده از کد. از چیدمان گرفته تا طراحی.

معایب طراحی سایت با وردپرس چیست؟

کار با وردپرس با چالش هایی همراه با مزایا همراه خواهد بود، خب، بیایید وارد این چالش شویم و ببینیم موضوع چیست.

استفاده از افزونه ها و قالب ها باعث کاهش سرعت وب سایت وردپرس شما می شود

افزونه ها و قالب های فارسی از نسخه اصلی ترجمه شده اند. این کتاب به این ترتیب برای اینترنت در ایران بزرگ و سنگین شد. این کار سرعت وب سایت شما را نیز کند می کند. بیایید نگاهی به یکی از این افزونه ها بیندازیم.

پس از اضافه شدن قابلیت جدید فروشگاه به سیستم وردپرس، وب سایت های زیادی با این هدف راه اندازی شدند. اما آیا وردپرس برای یک فروشگاه آنلاین مناسب است یا خیر؟

WooCommerce افزونه ای است که در وب سایت شما نصب می شود و یک فروشگاه آنلاین برای شما ایجاد می کند. اگر سعی کنید این فروشگاه را با محصولات پر کنید، سرعت بارگذاری سایت شما کاهش می یابد. هر چه محصولات بیشتر باشد، سرعت کمتری دارد!

بنابراین اگر قصد دارید یک فروشگاه آنلاین باز کنید، از وردپرس صرفنظر کنید. در عوض، ما به فروشگاه ساز پورتال توصیه می کنیم که یک فروشگاه آنلاین ایجاد کند.

گاهی حتی نصب یک افزونه یا به روز رسانی همه چیز را خراب می کند!

اگر قصد طراحی وب سایت با استفاده از وردپرس را دارید، باید با این مشکل مواجه شوید. گاهی اوقات برای شما اتفاق می افتد که نصب یک قالب یا افزونه در وردپرس به طور ناگهانی وب سایت شما را مختل می کند. مشکلی که باید شما را به شدت نگران کند. اما چرا این اتفاق می افتد؟

گاهی اوقات سایت با افزونه ای که با نسخه وردپرس سازگار نیست دچار مشکل می شود. مشکل دیگری ممکن است هنگام به روز رسانی سیستم وردپرس شما رخ دهد. مقابله با این مشکلات برای شما هزینه دارد!

پشتیبانی از وردپرس در ایران قوی نیست.

مشکلات معمولاً در تجارت برای ما پیش می آید. این مسائل و چالش ها در حوزه دیجیتال فراوان است. شما بدون شک در سایت وردپرسی خود با این چالش ها مواجه خواهید شد.

متاسفانه وردپرس پشتیبان خاصی ندارد که بتواند در این شرایط به شما کمک کند! آخرین کاری که باید انجام دهید این است که از دیگران کمک بخواهید یا در گوگل جستجو کنید.

طراحی سایت با وردپرس نیاز به آموزش دارد

برخی می گویند که کار با سایت های وردپرسی آسان است. اما واقعاً برای مدیریت آن نیاز به آموزش زیاد است. به عنوان مثال، کار با پلاگین ها، ساخت قالب های جدید یا حتی ارسال محتوا به مهارت قابل توجهی نیاز دارد و برای فردی که هیچ شناختی از این فضا ندارد دشوار است!

در باره شاید اکنون با دانستن مزایا و معایب وردپرس تصمیم به انتخاب سایت وردپرسی گرفته باشید. در قسمت قبل مراحل طراحی وب سایت با استفاده از وردپرس را شرح می دهیم.

برای ایجاد یک وب سایت با وردپرس چه کاری باید انجام دهید؟

سعی کرده ایم برای هر مرحله توضیحات کافی ارائه دهیم تا شک و شبهه ای نداشته باشید.

دامنه را انتخاب و خریداری کنید

برای یافتن وب سایت شما، کاربران باید آدرس خود را در مرورگر خود وارد کنند. این آدرس یک فیلد سایت است. پس از انتخاب، هزینه ای پرداخت می کنید و دامنه را ثبت می کنید. دامنه ای که انتخاب می کنید باید مختص شما باشد. هزینه خرید دامنه معمولا بین 6 هزار تا 500 هزار تومان است.

خرید هاست وردپرس

فضایی که داده ها و داده های خود را برای دیگران وارد می کنید، میزبان است. به عبارت دیگر، هاست فضای ذخیره سازی وب سایت شما برای میزبانی محتوا است. بسته به حجم، خدمات مختلفی در دسترس است. هزینه آن بین 300 تا 2 میلیون تومان در سال است.

انتخاب سرویس میزبانی مناسب به میزان اطلاعات و محتوای سایت شما بستگی دارد. البته، با افزایش داده ها، به فضای بیشتری نیاز دارید. در این راه باید پول بیشتری خرج کنید.

وردپرس را نصب کنید

وردپرس را می توان از بسیاری از وب سایت ها دانلود کرد. ورود به صورت رایگان! این عبارتی است که شما زیاد شنیده اید و معتقدید وردپرس واقعا رایگان است. این تنها مرحله رایگان طراحی وب سایت با استفاده از وردپرس است.

برای اینکه وب سایت خود را کامل کنید، باید کارهای زیادی را روی آن انجام دهید. در مراحل بعدی به آن خواهیم رسید.

نصب قالب و افزونه

آیا فکر می‌کنید وب‌سایت‌های جالب و متنوعی که می‌بینید از ابتدا یکسان بودند یا نسخه متفاوتی بود؟ خیر، تمام سایت های وردپرسی که می بینید ابتدا ساده و خام بودند آنچه می بینید با نصب قالب ها و افزونه ها ایجاد می شود.

برای ایجاد وب سایت با توجه به کسب و کار و معیارهای خود، از افزونه ها و قالب های طراحی شده اضافی استفاده کنید. البته برای اینکه سایت خود را عالی نگه دارید، به تعداد افزونه ها و قالب هایی که نصب می کنید توجه کنید. قیمت تمام شده قالب بین 600000 تا 1 میلیون تومان است. در صورت استفاده از فرمت خاص این هزینه از 5 تا 50 میلیون تومان است.

تولید محتوا و ورودی

از ابتدا هدف شما از ایجاد یک وب سایت این بود که محتوایی را در وب سایت خود قرار دهید تا دیگران از آن استفاده کنند. اطلاعات و محتوای وب سایت شما به نوع و ماهیت آن بستگی دارد. برای مثال اگر سایت شما فروشگاهی است مشخصات محصول را وارد کنید. اگر وبلاگ است، مقالات و محتوای متنی و تصاویر را در آن قرار دهید.

تا اینجا به اطلاعاتی که در مورد وردپرس و مزایا و معایب آن ارائه کرده ایم نگاهی بیندازید و تصمیم بگیرید که آیا وردپرس گزینه مناسبی برای شماست یا خیر.

تا اینجا در این مقاله، وقتی به سیستم نگاه کردیم، حتما متوجه شده اید که کار با سیستم وردپرس آسان نیست و برای کار با وردپرس به حداقل دانش فنی نیاز دارید.

اما ما یک پیشنهاد ویژه به شما می دهیم: اگر به دنبال راهی ساده تر، سریع تر، ارزان تر و کارآمدتر برای ساختن سایت هستید، آن را دنبال کنید. پیشنهاد ما برای این کار استفاده از سایت ساز و فروشگاه ساز پرتال است که به مدت 7 روز فرصت تست آن را دارید.

با سازنده وب سایت پرتال یک وب سایت ایجاد کنید

پورتال ساز یک سیستم کاملاً کلید در دست است و ما هر آنچه برای ساخت یک وب سایت نیاز دارید را پیاده سازی کرده ایم. این موارد دقیقا مشابه ساخت یک وب سایت با وردپرس است، از جمله:

صاحبخانه یا صاحبخانه

دامنه یا آدرس اینترنتی مشابه

با کنار هم قرار دادن دو مورد فوق با این سیستم قادر به ایجاد وب سایت خواهید بود و بدون هیچ دانش فنی می توانید وب سایت خود را ایجاد کنید. اگر با سازندگان وب سایت آشنایی ندارید، مقاله وب سایت ساز چیست را توصیه می کنم؟ خواندن

سازنده وب سایت و فروشگاه ساز پورتال ما برای هر مبتدی و حرفه ای که به دنبال بهترین، ساده ترین و ارزان ترین راه برای ساخت یک وب سایت است، مناسب است. با استفاده از پورتال در زمان و هزینه صرفه جویی می کنید و یک وب سایت کاملا حرفه ای با سرعت بالا خواهید داشت.

نسخه آزمایشی رایگان 7 روزه Portal Site Builder را امتحان کنید!

ما به شما این فرصت را داده ایم که به مدت 7 روز این سیستم را به صورت رایگان تست کنید. در این 7 روز بدون صرف یک ریال و بدون نیاز به خرید هاست و دامنه می توانید یک وب سایت و فروشگاه اینترنتی با امکانات تجاری کامل ایجاد کنید.

وقتی به این 7 روز رسیدی، با خودت روراست باش. ما قول می دهیم که پورتال را انتخاب کنید. دلیل ش چیه؟؟

1- عدم نیاز به خرید هاست و دامنه

میزبان پورتال

همانطور که در این آموزش مشاهده کردید، برای استفاده از وردپرس باید هاست و دامنه را جداگانه خریداری کنید. برای خرید یک هاست و دامنه مناسب به طور متوسط حداقل 600000 تومان باید بپردازید.

در آن صورت پورتال به شما دسترسی لازم را برای مدیریت مکان و فایل های مورد نیاز به صورت رایگان و در قالب فضای ذخیره سازی ابری می دهد.

2- محیط ساده و آسان

سهولت کار با پورتال ها

مدیریت وب سایت در برخی از سیستم ها یک کار پیچیده است. هنگامی که یک وب سایت دارای ویژگی های زیادی در حال استفاده باشد، حتی کوچکترین حواس پرتی می تواند باعث ایجاد مشکل شود. یک رابط کاربری با کاربری آسان و در عین حال جذاب یک نیاز اساسی در هر سیستمی است.

محیط مدیریت پورتال به سادگی و با ظاهری خوب در اختیار شما قرار می گیرد. کافی است به هر بخش از تنظیمات و ویژگی های سایت خود بروید و به بخش متفاوتی از هر کدام دسترسی داشته باشید. برای استفاده از این محیط قطعاً نیازی به دستورالعمل نخواهید داشت و در صورت داشتن هرگونه سوال، پایگاه آموزشی و تیم پشتیبانی 24 ساعته در خدمت شما هستند.

3- پشتیبانی عالی

پشتیبانی پورتال

برای ساخت و نگهداری یک وب سایت قطعا به پشتیبانی و توسعه دهنده نیاز دارید. با استفاده از پورتال، یک تیم پشتیبانی 24 ساعته و کارشناسان در کنار شما هستند تا نحوه کار با سیستم و رفع مشکلات شما را به شما آموزش دهند.

4- سئوی مناسب

سئوی پورتال

سایت ساز پرتال بر اساس آخرین متدولوژی طراحی شده است. با استفاده از این افزونه فروشگاهی سرعت وب سایت خود را بالا ببرید. بهترین صفحات در وب سایت دارای کیفیت مورد نیاز برای رسیدن به جایگاه برتر در گوگل هستند همه چیز برای حرکت به سمت رتبه برتر در موتورهای جستجو مانند جت آماده است.

5- از فرمت های مختلف استفاده کنید

پروفایل پورتال.

مدل های مختلفی از فروشگاه ساز و سایت ساز پرتال گرفته شده است. در طراحی این قالب ها از آخرین تکنیک های طراحی وب سایت UI و UX استفاده شده است. همچنین با استفاده از ابزارهای طراحی قالب می توانید ظاهر سایت را مطابق با نیاز خود طراحی کنید.

قالب های آماده پورت به طور مداوم به روز می شوند و قالب های جدید به آنها اضافه می شود. همچنین هنگام ساخت سایت می توانید از تیم پورت بخواهید که یک قالب سفارشی ایجاد کنند.

6- وب سایت واکنشگرا یا اکشن گرا

اگر موضوع سئو را دنبال می کنید و ظاهر سایت برایتان مهم است، باید بدانید که در جدیدترین تغییرات سئوی گوگل در سال 2018، سرعت دسترسی به موبایل ملاک رتبه بندی سایت است. برای دستیابی به سرعت بیشتر در نسخه موبایل، قالب های سایت شما به صورت ریسپانسیو کدگذاری شده و کاملا با اندازه های مختلف صفحه نمایش سازگار است. به این سایت ها ریسپانسیو می گویند.

از سوی دیگر، نیمی از کاربران اینترنت از تلفن همراه برای مرور استفاده می کنند. بنابراین سایت شما باید نسخه موبایلی پرسرعت داشته باشد تا بتواند این کاربران را جذب کند. در غیر این صورت ممکن است کاربر را از دست بدهید.

7- تجهیزات کامل

آیا می خواهید یک وب سایت، فروشگاه آنلاین یا وب سایت خدماتی راه اندازی کنید. پیشنهاد ما واقعاً فوق العاده است. پورتال تمامی امکانات لازم را برای هر سایتی فراهم کرده است تا بتوانید بدون نیاز به دانش فنی برنامه و پرداخت هزینه های بالا از امکانات کامل آن استفاده کنید. برخی از امکانات در مقایسه با وردپرس شامل موارد زیر است.

آخرین کلمه

در این مقاله به معرفی کامل قالب آماده وردپرس پرداخته ایم و با مزایا و معایب این سیستم آشنا شده ایم. می دانیم که اگرچه وردپرس مزایای زیادی در زمینه ساخت وب سایت دارد. اما از طرفی برای افرادی که تازه شروع به کسب و کار کرده اند یا قصد دارند در مدت زمان کوتاهی وب سایت بسازند، گزینه مناسبی نیست.


قبل از اینکه در مورد وردپرس ژاکت صحبت کنیم، بیایید داستانی را از 4-5 سال پیش تعریف کنیم. چند سال پیش، ایده ای در مورد راه اندازی یک وب سایت داشتیم. وب سایت های مرجع محصولات صنعتی شرکت های تولیدی. مدتی این ایده را با هیجان دنبال کردیم. پس از استقبال شرکت از شرکت طراحی سایت بازدید کردیم. با مشخصات وب سایت ما، هزینه طراحی 40-50 میلیون تخمین زده می شود!

ما اهمیتی برای راه اندازی این تجارت نداشتیم زیرا نمی توانستیم این هزینه را بپردازیم. در آن زمان ما اطلاعات زیادی در مورد طراحی سایت با استفاده از وردپرس نداشتیم. حتی افرادی که با آنها مشورت کردیم وردپرس را توصیه نکردند.

بعد از یک مدت طولانی، وقتی وارد فضای دیجیتال شدم و بیشتر در مورد وردپرس یاد گرفتم، متوجه شدیم که وردپرس نیز گزینه مناسبی برای طراحی وب سایت ما است. اما بعد از مدت ها عقلمان را از دست دادیم.

در مقاله آموزش نصب وردپرس نحوه نصب سیستم مدیریت محتوای وردپرس را توضیح دادیم. در این مقاله می توانید با ما همراه باشید تا با هم وردپرس را بررسی کنیم و مزایا و معایب آن را بررسی کنیم. دانستن این اطلاعات به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا طراحی وب سایت با وردپرس گزینه مناسبی برای شما است یا خیر.

وردپرس چیست؟

پس از راه اندازی وب سایت، لازم است محتوای متنی، تصویری، ویدیویی یا صوتی در آن قرار داده شود. با کمک وردپرس می توانید این محتوا را ایجاد، مدیریت و در نهایت در وب سایت خود به نمایش بگذارید. به طور دقیق تر، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا یا (CMS) است که از پیش کدگذاری شده و به عنوان یک سیستم آماده برای استفاده طراحی و ارائه شده است.

با سیستم مدیریت محتوا، برای قرار دادن محتوا در وب سایت خود نیازی به کدنویسی ندارید. شما فقط باید تجربه ای در مدیریت و کار با سیستم داشته باشید.

مزایای وردپرس که باعث محبوبیت آن شده است چیست؟

سیستم مدیریت محتوای وردپرس با وجود رقبای خود توانسته جایگاه خوبی برای خود پیدا کند. بر اساس داده های Builtwith، وردپرس در حال حاضر بر روی 325426 از یک میلیون وب سایت برتر در جهان در حال اجرا است. اما اگر به آمار در سراسر جهان نگاه کنید، بیش از 74 میلیون وب سایت با وردپرس راه اندازی شده اند که بیش از 30 درصد از کل وب سایت های دنیا را تشکیل می دهد.

چند دلیل برای این سطح استفاده از وردپرس برای طراحی وب وجود دارد. ما می خواهیم ببینیم این مزایا چیست.

با وردپرس، ویترینی از قالب ها و افزونه ها دارید

وقتی برای اولین بار سایت وردپرس خود را باز می کنید، احتمالاً از ساده و بی روح بودن صفحه شوکه خواهید شد. با این حال، ما مطلقا نمی توانیم به این شکل ادامه دهیم. نسخه اصلی وردپرس شامل تعداد زیادی قالب است. اگر این کار نمی کند، می توانید از قالب های مختلف موجود برای دانلود رایگان یا فروش در سایت استفاده کنید.

حتی اگر باز هم این قالب ها را دوست ندارید، می توانید کار را به طراحان قالب بسپارید. البته در این صورت هزینه طراحی سایت برای شما بیشتر خواهد بود. در واقع قیمت یک قالب می تواند از 0 تا چند میلیون دلار باشد.

علاوه بر قالب، بسته به وب سایتی که دارید، ممکن است به افزونه هایی نیز نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک فروشگاه آنلاین در وب سایت خود ایجاد کنید، باید افزونه WooCommerce را نصب کنید. اگر می خواهید چت و زبان های بیشتری را به سایت اضافه کنید، افزونه هایی برای این کار وجود دارد.

سئوی وردپرس یک برگ برنده برای آن است!

برای اینکه وب سایت شما توسط دیگران دیده شود، باید آن را برای موتورهای جستجو (SEO) بهینه کنید. در غیر این صورت وقت و پول خود را هدر خواهید داد.

برای بهینه بودن سایت و محتوای آن باید نکاتی را در نوشته خود رعایت کنید. خوشبختانه افزونه Yoast seo برای وردپرس این نکات را در محتوای شما بررسی می کند و نتیجه را برای بهبود آن به شما می گوید.

می خواهیم ببینیم این نکاتی که برای گوگل بسیار مهم هستند چیست؟

تراکم کلمات کلیدی و مترادف در متن باید معقول باشد (معمولاً 1-3٪).

مهمترین کلمه یا جمله باید در عنوان مقاله و در پاراگراف اول باشد.

عبارت اصلی در توضیحات متا، توضیحات متا است. (توضیحات متا خلاصه ای جذاب از محتوای هر صفحه در وب سایت شما است)

طول توضیحات متا باید مناسب باشد. (حدود 155 کاراکتر)

محتوا باید شامل شرح محتوا باشد، به عنوان مثال. H2، H3 و H4 را تگ می کند. (به خصوص برچسب H2 J)

در زیر عنوان عبارت کلیدی وجود دارد.

داشتن لینک داخلی و خارجی

متن جایگزینی که برای تصاویر استفاده می کنید باید حاوی کلمه کلیدی باشد.

طول متن هر صفحه از وب سایت باید حداقل 300 کاراکتر باشد.

البته این را هم باید اضافه کنم که نتایج افزونه Yoast برای فارسی زبانان بدون مشکل نیست. به همین دلیل پیشنهاد می کنم اصول سئو را خودتان یاد بگیرید.

همچنین اگر می خواهید در مورد سئو بیشتر بدانید مقاله سئو چیست را مطالعه کنید؟

با وردپرس می توانید هر نوع وب سایتی داشته باشید

وردپرس از بدو پیدایش یک سیستم وبلاگ نویسی بوده است. با این حال، پس از مدتی، پلاگین های جدید قابلیت های آن را افزایش دادند. به عنوان مثال، اکنون می توانید با استفاده از وردپرس یک فروشگاه آنلاین به وب سایت خود اضافه کنید. همچنین می توانید خدمات دانلود را در سایت ارائه دهید. یا می توانید یک سایت خبری و اطلاع رسانی داشته باشید. یا شاید شما یک وب سایت شرکتی دارید.

با وردپرس می توانید طراحی وب سایت خود را تا حدودی سفارشی کنید.

برخی از مردم فکر می کنند که شما نمی توانید یک وب سایت شخصی با وردپرس داشته باشید. اما این ایده 100٪ درست نیست.

اگرچه وردپرس قبلا ثبت شده و در حال اجرا است. اما این بدان معنا نیست که شما اصلا نمی توانید کد آن را پیدا کنید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است. یعنی ایجاد تغییرات در هر قسمت از سیستم با استفاده از کد. از چیدمان گرفته تا طراحی.

معایب طراحی سایت با وردپرس چیست؟

کار با وردپرس با چالش هایی همراه با مزایا همراه خواهد بود، خب، بیایید وارد این چالش شویم و ببینیم موضوع چیست.

استفاده از افزونه ها و قالب ها باعث کاهش سرعت وب سایت وردپرس شما می شود

افزونه ها و قالب های فارسی از نسخه اصلی ترجمه شده اند. این کتاب به این ترتیب برای اینترنت در ایران بزرگ و سنگین شد. این کار سرعت وب سایت شما را نیز کند می کند. بیایید نگاهی به یکی از این افزونه ها بیندازیم.

پس از اضافه شدن قابلیت جدید فروشگاه به سیستم وردپرس، وب سایت های زیادی با این هدف راه اندازی شدند. اما آیا وردپرس برای یک فروشگاه آنلاین مناسب است یا خیر؟

WooCommerce افزونه ای است که در وب سایت شما نصب می شود و یک فروشگاه آنلاین برای شما ایجاد می کند. اگر سعی کنید این فروشگاه را با محصولات پر کنید، سرعت بارگذاری سایت شما کاهش می یابد. هر چه محصولات بیشتر باشد، سرعت کمتری دارد!

بنابراین اگر قصد دارید یک فروشگاه آنلاین باز کنید، از وردپرس صرفنظر کنید. در عوض، ما به فروشگاه ساز پورتال توصیه می کنیم که یک فروشگاه آنلاین ایجاد کند.

گاهی حتی نصب یک افزونه یا به روز رسانی همه چیز را خراب می کند!

اگر قصد طراحی وب سایت با استفاده از وردپرس را دارید، باید با این مشکل مواجه شوید. گاهی اوقات برای شما اتفاق می افتد که نصب یک قالب یا افزونه در وردپرس به طور ناگهانی وب سایت شما را مختل می کند. مشکلی که باید شما را به شدت نگران کند. اما چرا این اتفاق می افتد؟

گاهی اوقات سایت با افزونه ای که با نسخه وردپرس سازگار نیست دچار مشکل می شود. مشکل دیگری ممکن است هنگام به روز رسانی سیستم وردپرس شما رخ دهد. مقابله با این مشکلات برای شما هزینه دارد!

پشتیبانی از وردپرس در ایران قوی نیست.

مشکلات معمولاً در تجارت برای ما پیش می آید. این مسائل و چالش ها در حوزه دیجیتال فراوان است. شما بدون شک در سایت وردپرسی خود با این چالش ها مواجه خواهید شد.

متاسفانه وردپرس پشتیبان خاصی ندارد که بتواند در این شرایط به شما کمک کند! آخرین کاری که باید انجام دهید این است که از دیگران کمک بخواهید یا در گوگل جستجو کنید.

طراحی سایت با وردپرس نیاز به آموزش دارد

برخی می گویند که کار با سایت های وردپرسی آسان است. اما واقعاً برای مدیریت آن نیاز به آموزش زیاد است. به عنوان مثال، کار با پلاگین ها، ساخت قالب های جدید یا حتی ارسال محتوا به مهارت قابل توجهی نیاز دارد و برای فردی که هیچ شناختی از این فضا ندارد دشوار است!

در باره شاید اکنون با دانستن مزایا و معایب وردپرس تصمیم به انتخاب سایت وردپرسی گرفته باشید. در قسمت قبل مراحل طراحی وب سایت با استفاده از وردپرس را شرح می دهیم.

برای ایجاد یک وب سایت با وردپرس چه کاری باید انجام دهید؟

سعی کرده ایم برای هر مرحله توضیحات کافی ارائه دهیم تا شک و شبهه ای نداشته باشید.

دامنه را انتخاب و خریداری کنید

برای یافتن وب سایت شما، کاربران باید آدرس خود را در مرورگر خود وارد کنند. این آدرس یک فیلد سایت است. پس از انتخاب، هزینه ای پرداخت می کنید و دامنه را ثبت می کنید. دامنه ای که انتخاب می کنید باید مختص شما باشد. هزینه خرید دامنه معمولا بین 6 هزار تا 500 هزار تومان است.

خرید هاست وردپرس

فضایی که داده ها و داده های خود را برای دیگران وارد می کنید، میزبان است. به عبارت دیگر، هاست فضای ذخیره سازی وب سایت شما برای میزبانی محتوا است. بسته به حجم، خدمات مختلفی در دسترس است. هزینه آن بین 300 تا 2 میلیون تومان در سال است.

انتخاب سرویس میزبانی مناسب به میزان اطلاعات و محتوای سایت شما بستگی دارد. البته، با افزایش داده ها، به فضای بیشتری نیاز دارید. در این راه باید پول بیشتری خرج کنید.

وردپرس را نصب کنید

وردپرس را می توان از بسیاری از وب سایت ها دانلود کرد. ورود به صورت رایگان! این عبارتی است که شما زیاد شنیده اید و معتقدید وردپرس واقعا رایگان است. این تنها مرحله رایگان طراحی وب سایت با استفاده از وردپرس است.

برای اینکه وب سایت خود را کامل کنید، باید کارهای زیادی را روی آن انجام دهید. در مراحل بعدی به آن خواهیم رسید.

نصب قالب و افزونه

آیا فکر می‌کنید وب‌سایت‌های جالب و متنوعی که می‌بینید از ابتدا یکسان بودند یا نسخه متفاوتی بود؟ خیر، تمام سایت های وردپرسی که می بینید ابتدا ساده و خام بودند آنچه می بینید با نصب قالب ها و افزونه ها ایجاد می شود.

برای ایجاد وب سایت با توجه به کسب و کار و معیارهای خود، از افزونه ها و قالب های طراحی شده اضافی استفاده کنید. البته برای اینکه سایت خود را عالی نگه دارید، به تعداد افزونه ها و قالب هایی که نصب می کنید توجه کنید. قیمت تمام شده قالب بین 600000 تا 1 میلیون تومان است. در صورت استفاده از فرمت خاص این هزینه از 5 تا 50 میلیون تومان است.

تولید محتوا و ورودی

از ابتدا هدف شما از ایجاد یک وب سایت این بود که محتوایی را در وب سایت خود قرار دهید تا دیگران از آن استفاده کنند. اطلاعات و محتوای وب سایت شما به نوع و ماهیت آن بستگی دارد. برای مثال اگر سایت شما فروشگاهی است مشخصات محصول را وارد کنید. اگر وبلاگ است، مقالات و محتوای متنی و تصاویر را در آن قرار دهید.

تا اینجا به اطلاعاتی که در مورد وردپرس و مزایا و معایب آن ارائه کرده ایم نگاهی بیندازید و تصمیم بگیرید که آیا وردپرس گزینه مناسبی برای شماست یا خیر.

تا اینجا در این مقاله، وقتی به سیستم نگاه کردیم، حتما متوجه شده اید که کار با سیستم وردپرس آسان نیست و برای کار با وردپرس به حداقل دانش فنی نیاز دارید.

اما ما یک پیشنهاد ویژه به شما می دهیم: اگر به دنبال راهی ساده تر، سریع تر، ارزان تر و کارآمدتر برای ساختن سایت هستید، آن را دنبال کنید. پیشنهاد ما برای این کار استفاده از سایت ساز و فروشگاه ساز پرتال است که به مدت 7 روز فرصت تست آن را دارید.

با سازنده وب سایت پرتال یک وب سایت ایجاد کنید

پورتال ساز یک سیستم کاملاً کلید در دست است و ما هر آنچه برای ساخت یک وب سایت نیاز دارید را پیاده سازی کرده ایم. این موارد دقیقا مشابه ساخت یک وب سایت با وردپرس است، از جمله:

صاحبخانه یا صاحبخانه

دامنه یا آدرس اینترنتی مشابه

با کنار هم قرار دادن دو مورد فوق با این سیستم قادر به ایجاد وب سایت خواهید بود و بدون هیچ دانش فنی می توانید وب سایت خود را ایجاد کنید. اگر با سازندگان وب سایت آشنایی ندارید، مقاله وب سایت ساز چیست را توصیه می کنم؟ خواندن

سازنده وب سایت و فروشگاه ساز پورتال ما برای هر مبتدی و حرفه ای که به دنبال بهترین، ساده ترین و ارزان ترین راه برای ساخت یک وب سایت است، مناسب است. با استفاده از پورتال در زمان و هزینه صرفه جویی می کنید و یک وب سایت کاملا حرفه ای با سرعت بالا خواهید داشت.

نسخه آزمایشی رایگان 7 روزه Portal Site Builder را امتحان کنید!

ما به شما این فرصت را داده ایم که به مدت 7 روز این سیستم را به صورت رایگان تست کنید. در این 7 روز بدون صرف یک ریال و بدون نیاز به خرید هاست و دامنه می توانید یک وب سایت و فروشگاه اینترنتی با امکانات تجاری کامل ایجاد کنید.

وقتی به این 7 روز رسیدی، با خودت روراست باش. ما قول می دهیم که پورتال را انتخاب کنید. دلیل ش چیه؟؟

1- عدم نیاز به خرید هاست و دامنه

میزبان پورتال

همانطور که در این آموزش مشاهده کردید، برای استفاده از وردپرس باید هاست و دامنه را جداگانه خریداری کنید. برای خرید یک هاست و دامنه مناسب به طور متوسط حداقل 600000 تومان باید بپردازید.

در آن صورت پورتال به شما دسترسی لازم را برای مدیریت مکان و فایل های مورد نیاز به صورت رایگان و در قالب فضای ذخیره سازی ابری می دهد.

2- محیط ساده و آسان

سهولت کار با پورتال ها

مدیریت وب سایت در برخی از سیستم ها یک کار پیچیده است. هنگامی که یک وب سایت دارای ویژگی های زیادی در حال استفاده باشد، حتی کوچکترین حواس پرتی می تواند باعث ایجاد مشکل شود. یک رابط کاربری با کاربری آسان و در عین حال جذاب یک نیاز اساسی در هر سیستمی است.

محیط مدیریت پورتال به سادگی و با ظاهری خوب در اختیار شما قرار می گیرد. کافی است به هر بخش از تنظیمات و ویژگی های سایت خود بروید و به بخش متفاوتی از هر کدام دسترسی داشته باشید. برای استفاده از این محیط قطعاً نیازی به دستورالعمل نخواهید داشت و در صورت داشتن هرگونه سوال، پایگاه آموزشی و تیم پشتیبانی 24 ساعته در خدمت شما هستند.

3- پشتیبانی عالی

پشتیبانی پورتال

برای ساخت و نگهداری یک وب سایت قطعا به پشتیبانی و توسعه دهنده نیاز دارید. با استفاده از پورتال، یک تیم پشتیبانی 24 ساعته و کارشناسان در کنار شما هستند تا نحوه کار با سیستم و رفع مشکلات شما را به شما آموزش دهند.

4- سئوی مناسب

سئوی پورتال

سایت ساز پرتال بر اساس آخرین متدولوژی طراحی شده است. با استفاده از این افزونه فروشگاهی سرعت وب سایت خود را بالا ببرید. بهترین صفحات در وب سایت دارای کیفیت مورد نیاز برای رسیدن به جایگاه برتر در گوگل هستند همه چیز برای حرکت به سمت رتبه برتر در موتورهای جستجو مانند جت آماده است.

5- از فرمت های مختلف استفاده کنید

پروفایل پورتال.

مدل های مختلفی از فروشگاه ساز و سایت ساز پرتال گرفته شده است. در طراحی این قالب ها از آخرین تکنیک های طراحی وب سایت UI و UX استفاده شده است. همچنین با استفاده از ابزارهای طراحی قالب می توانید ظاهر سایت را مطابق با نیاز خود طراحی کنید.

قالب های آماده پورت به طور مداوم به روز می شوند و قالب های جدید به آنها اضافه می شود. همچنین هنگام ساخت سایت می توانید از تیم پورت بخواهید که یک قالب سفارشی ایجاد کنند.

6- وب سایت واکنشگرا یا اکشن گرا

اگر موضوع سئو را دنبال می کنید و ظاهر سایت برایتان مهم است، باید بدانید که در جدیدترین تغییرات سئوی گوگل در سال 2018، سرعت دسترسی به موبایل ملاک رتبه بندی سایت است. برای دستیابی به سرعت بیشتر در نسخه موبایل، قالب های سایت شما به صورت ریسپانسیو کدگذاری شده و کاملا با اندازه های مختلف صفحه نمایش سازگار است. به این سایت ها ریسپانسیو می گویند.

از سوی دیگر، نیمی از کاربران اینترنت از تلفن همراه برای مرور استفاده می کنند. بنابراین سایت شما باید نسخه موبایلی پرسرعت داشته باشد تا بتواند این کاربران را جذب کند. در غیر این صورت ممکن است کاربر را از دست بدهید.

7- تجهیزات کامل

آیا می خواهید یک وب سایت، فروشگاه آنلاین یا وب سایت خدماتی راه اندازی کنید. پیشنهاد ما واقعاً فوق العاده است. پورتال تمامی امکانات لازم را برای هر سایتی فراهم کرده است تا بتوانید بدون نیاز به دانش فنی برنامه و پرداخت هزینه های بالا از امکانات کامل آن استفاده کنید. برخی از امکانات در مقایسه با وردپرس شامل موارد زیر است.

آخرین کلمه

در این مقاله به معرفی کامل قالب آماده وردپرس پرداخته ایم و با مزایا و معایب این سیستم آشنا شده ایم. می دانیم که اگرچه وردپرس مزایای زیادی در زمینه ساخت وب سایت دارد. اما از طرفی برای افرادی که تازه شروع به کسب و کار کرده اند یا قصد دارند در مدت زمان کوتاهی وب سایت بسازند، گزینه مناسبی نیست.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 18

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 186
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 818
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1343
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 5821
  • بازدید ماه : 12482
  • بازدید سال : 184817
  • بازدید کلی : 850601
  • کدهای اختصاصی