loading...

لیمون

بازدید : 643
شنبه 12 فروردين 1402 زمان : 12:08


ممکن است برای یک امتحان سخت مطالعه کنید اما به نتیجه و نمرات مورد نظر خود نرسید! مشاوره برنامه درسی به ما کمک می کند بهتر درس بخوانیم و یاد بگیریم.

نمی دانم فلسفه کجاست که می گویند هر چه بیشتر درس بخوانی و بیشتر کار کنی موفق تر می شوی!؟ همه چیز ممکن است. لازم نیست همه چیز را سخت کنیم، در این توصیه به ما آموزش داده شده که برای بهترین نتیجه مطالعه کنیم.



مشاوره تحصیلی چیست؟

مشاوره برنامه درسی گروه کوچکی از مشاوران تحصیلی است که نحوه یادگیری دانش آموزان، آموزش راهبردهای یادگیری و بهبود مهارت های یادگیری افراد را بررسی می کنند.

در این مشاوره افراد یاد خواهند گرفت که چگونه و کجا کتاب یا مطالب را مطالعه کنند. مدیریت زمان و یادداشت برداری و غیره

در نهایت، هدف از مشاوره کمک به دانش آموزان در دستیابی به موفقیت تحصیلی و شغلی است

نکات مطالعه رایگان

اگر به دنبال مشاوره تحصیلی رایگان هستید، منابع خوب زیادی در اینترنت منتشر شده است که می تواند به شما کمک کند. در این مقاله نکات بسیار مفیدی را در مورد نحوه مطالعه به شما آموزش داده ایم که نوعی مشاوره محسوب می شود.



زمان و مکان مناسب را پیدا کنید

درست است که در جلسات مشاوره زایمان روش های یادگیری مختلفی آموزش داده می شود، اما جدای از آن، هرکسی سبک یادگیری خود را دارد که خوب است زیرا افراد خود را بهتر از دیگران می شناسند.

برنامه مطالعه:

برخی از افراد می دانند که صبح ها بهترین مطالعه را دارند و برخی می گویند بهترین زمان مطالعه عصر یا شب است. بنابراین بهترین زمان مطالعه برای هر فردی متفاوت است. اما به یاد داشته باشید که لازم نیست دیرتر از زمان خود مطالعه کنید. موقع خواب چون استرس خواهید داشت در آخر شب باعث خستگی و کاهش کیفیت مطالعه می شود.

موقعیت منطقه مورد مطالعه:

یک مکان خوب برای مطالعه ممکن است یک مکان آرام و آرام مانند یک کتابخانه برای یکی باشد، اما دیگری ترجیح می دهد در مکانی با موسیقی ملایم مطالعه کند.

منظم باشید و هر روز مطالعه کنید

برای اینکه نتیجه خوبی بگیرید باید برای مطالعه برنامه ریزی کنید، سعی کنید هر روز کمی یاد بگیرید، این باعث می شود که موضوع دائماً از ذهن شما عبور کند تا زمانی که به حافظه شما متعهد شود. آخرین فرصت برای کاهش تعداد مطالعات

اگر نمی توانید در زمان خود صرفه جویی کنید، بهتر است اولویت را به کار خود بدهید. اگر قبولی در یک امتحان شغلی یا یک امتحان دوره برای شما اهمیت بیشتری دارد، قطعاً عاقلانه است که در آخر هفته ها یا در دوره های کوتاه مدت زمان خود را در اینترنت بگذرانید. در حین

بین مطالعه استراحت کنید

بررسی ها نشان می دهد که 20 دقیقه مطالعه، 5 دقیقه استراحت، بازی و .... آنها می توانند کارایی دانش آموزان جوان را افزایش دهند.

البته این زمان برای بزرگسالان طولانی است، پس پس از یکی دو ساعت مطالعه، حتماً قدم بزنید، برای خود قهوه درست کنید و در نهایت در 10 دقیقه به خودتان جایزه بدهید.



مشاوره دوره آنلاین

زمان خود را برنامه ریزی کنید

به عنوان یک نکته رایگان مطالعه، توصیه می کنم برای به حداکثر رساندن زمان مطالعه خود، موارد زیر را انجام دهید:

تنظیمات اعلان:

برای یادگیری و برنامه درسی خود یادآوری تنظیم کنید. باعث می شود به طور منظم مطالعه کنید و به اهداف خود برسید.

برنامه خود را روی دیوار بگذارید:

برنامه درسی خود را به دیوار بچسبانید تا بتوانید آن را ببینید. تاریخ های مهم مانند امتحانات را علامت گذاری کنید. در این برنامه یا تقویم.

فهرستی از کارها بنویسید:

از ابتدای هفته تا پایان هفته، فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید بنویسید. روش و بدون استرس و این باعث می شود در پایان روز راضی باشید.


سبک یادگیری خود را پیدا کنید

ما سبک های یادگیری متفاوتی داریم که آن ها را به روش های دیگر ترجیح می دهیم. اما سعی کنید همیشه از یک روش استفاده نکنید و برای گسترش تجربه و مهارت های خود، سایر سبک های یادگیری را امتحان کنید زیرا ممکن است برای شما مفید باشد. بیشتر و بیشتر کارآمد باشید.

برخی از افراد با گوش دادن بهتر یاد می گیرند این افراد باید اطلاعات خود را با صدای بلند بخوانند و برای دیگران توضیح دهند

برخی افراد با دیدن بیشتر یاد می گیرند. این افراد باید بروشورها و مطالب مهم را با رنگ های مختلف بنویسند. یادداشت ها را یادداشت کنید. از تصاویر، نمودارها و غیره استفاده کنید. به آنها کمک کند مطالب را بهتر درک کنند تا بتوانند آن را به خاطر بسپارند.

گروهی از مردم ردپای قابل توجهی برای به خاطر سپردن و یادگیری از خود بر جای می گذارند.



چه زمانی باید از یک معلم آنلاین کمک بگیرم؟

بسیاری از دانش آموزان می خواهند بدانند که تفاوت آموزش آنلاین و حضوری چیست و آیا آموزش آنلاین برای آنها مفید است یا خیر؟

در واقع هیچ تفاوتی بین روش های مشاوره وجود ندارد. مشاوره دروس آنلاین مانند جلسات حضوری است. یعنی میزان فعالیت شما; نحوه یادگیری امتحانات مهم یا امتحانات و غیره در بحث های درس آنلاین گنجانده شده است و بر اساس آنها بهترین برنامه را به شما ارائه خواهیم داد. تنها تفاوت این است که دانش آموز با انگیزه مشکل دارد یا انگیزه خود را در فرآیند یادگیری از دست می دهد. یادگیری مکالمات چهره به چهره و ملاقات حضوری با مشاور موثرتر است.

از طرف دیگر، وقتی دروس آنلاین تدریس می شود، دانش آموزان می توانند در وقت خود صرفه جویی کنند و بیشتر وقت خود را صرف مطالعه کنند، بنابراین باید تدریس خصوصی آنلاین یا حضوری را انتخاب کرد.



نکاتی برای مطالعه

مشاوره برای تدریس

در جلسه مشاوره تحصیلی اگر دانشجو باشید مهارت ها و فنون مطالعه موثر را یاد می گیرید و اگر تازه وارد دانشگاه شده اید عادات مطالعه را یاد می گیرید تحصیل در دوره دانشجویی با دانشگاه متفاوت است و نمی تواند باشد. یکسان. روش مورد استفاده در مطالعه. در دانشگاه ها بیشتر مسئولیت بر عهده دانشجویان است و اساتید چندان درگیر نحوه یادگیری افراد نیستند. امتحانات سخت تره رقابت نزدیک تر می شود. بنابراین باید عادات قدیمی خود را تا حدودی کنار بگذارید و مهارت ها را به طور موثرتری مطالعه کنید.مشاوره بیاموزید.



وظایف مدرسان دوره

مسئولیت های مدرس دوره |

مسئولیت مشاور دوره نه تنها دادن برنامه به دانش آموز است، بلکه در صورت عدم پیشرفت در برنامه و شکست در تحصیل، شما را مسئول می داند.

ابتدا مشاور تحصیلی باید با دانش آموزان همکاری کند تا احساس خوبی در آنها ایجاد کند تا مشاوره خارج از کلاس تأثیر دو چندانی بر هر فردی داشته باشد.

مشاور تحصیلی نقش راهنما را دارد و به دانش آموز کمک می کند تا به اهداف تحصیلی خود به درستی دست یابد و هر زمان که دانش آموز نیاز به حمایت و انگیزه داشته باشد گوش می دهد و پیگیری می کند.

یک مشاور تحصیلی خوب به دانش آموزان راهبردهای موفقیت را آموزش می دهد و به آنها در برنامه ریزی یک دوره، تعیین اهداف تحصیلی، حل مشکلات و تصمیم گیری آگاهانه کمک می کند.

متأسفانه مطالعات نشان می دهد که 75 درصد دانشجویان بدون تصمیم گیری واضح در مورد رشته تحصیلی و شغلی که می خواهند دنبال کنند وارد دانشگاه می شوند. این می تواند منجر به سردرگمی، ناامیدی، انتقال میدان، رگرسیون و بسیاری از مشکلات دیگر شود. و رفت

بنابراین دانشجویان در صورت کمک گرفتن از مشاور تحصیلی و تحصیلی در طول تحصیل، تمایل بیشتری به انتخاب رشته و شغل خود با وضوح بیشتری دارند و در رشته مورد نظر خود موفق می شوند.



مشاور تحصیلی

دغدغه بسیاری از دانشجویان این است که چگونه بهترین مشاور تحصیلی را پیدا کنند.

امروزه اکثر مدارس یک یا چند مشاور تحصیلی دارند. جایی که دانش آموزان می توانند در برنامه ریزی و مطالعه بهتر کمک بگیرند

اما اگر مشکل شما حل نشد، می توانید با استفاده از روش های زیر یک مشاور خوب پیدا کنید:

از شخصی که به او اعتماد دارید بپرسید: اگر در بین دوستان و آشنایان شما فردی است که در انتخاب رشته یا شغل، تحصیل و ... مشاوره کرده است و از مشاوره او راضی است، می توانید او را نیز به او معرفی کنید. ممکن است نیازها و اهداف شما متفاوت باشد.

جستجو در اینترنت: خوشبختانه امروزه اکثر شرکت ها به خصوص شرکت های مشاوره به اینترنت متصل شده اند و شما می توانید با صرف کمی وقت برای جستجو و خواندن نظرات سایر مشتریان قابل اعتماد که می توانند یا نمی توانند اطلاعات خوبی در مورد مشاوران کسب کنید. مناسب تو. پیدا کردن بهترین مشاور کالج در بین همه تبلیغات ممکن است کمی دشوار باشد، اما همچنان اطلاعاتی در مورد مشاوران و هزینه مشاوره دریافت خواهید کرد.



روانشناسی بخون

روانشناسی تدریس می شود

ما روانشناسان همه چیز را در مورد تجربه انسان مطالعه می کنیم، از کارکردهای اساسی مغز گرفته تا هوشیاری، حافظه، استدلال و زبان، شخصیت و سلامت روان، در مطالعه روانشناسی گفته می شود که ذهن ما در حین مطالعه، یک ذهن کامل است. تنظیم. افکار، احساسات و عواطف.


روانشناسان می گویند که 5 مهارت زیر در بهبود آموزش و یادگیری نقش دارند:

1- از خود بپرسید چرا

پرسیدن سوال از خود زمانی کارساز است که سعی می کنیم چیزی یاد بگیریم. پس از یادگیری چیزی، از خود بپرسید که چرا این حقیقت درست است. یا چگونه بفهمم درست است، تحقیقات نشان داده است که به شما کمک می کند حقایق را جمع آوری و به خاطر بسپارید.



2- خودش توضیح می دهد

معنای چیزی که یاد می گیرید را برای دیگران توضیح دهید.

توضیح دادن چیزها در حین راه رفتن راهی عالی برای اطمینان از ماندگاری اطلاعات در ذهن شماست.



3- مطالعه طولانی مدت

همانطور که معلمان، والدین و دیگران به شما گفته اند، روانشناسان نیز معتقدند که صرفه جویی در دروس برای روز آخر چیز خوبی نیست، زیرا به خاطر سپردن بسیاری از اطلاعات دشوار است.



4- آموزش مشترک

در این روش دانش آموز باید یک به یک برای امتحان آماده شود، در هر سری یک قسمت را مطالعه کند و دفعه بعد قسمت مورد مطالعه را تکرار کند. همچنین محتوا در ذهن تثبیت می شود و یادگیری را تسهیل می کند. این روش حافظه را نیز بهبود می بخشد. می توانید تست های مرتبط با این فصل را با مطالعه انجام دهید تا کل مطالب در حافظه شما باقی بماند.



5-ترکیب مسائل را تمرین کنید

تمرین ترکیب مسائل باعث می شود ابتدا یاد بگیرید که مسئله را بفهمید و سپس از اطلاعات و فرمول ها برای حل آن استفاده کنید، مثلا در درس ریاضی فرمول های زیادی وجود دارد. بهتر است فرمول هایی داشته باشید که به یکدیگر مرتبط هستند یا به شما کمک می کنند تا فرمول های دیگر را در حین مطالعه به خاطر بسپارید و ترکیب کنید. با انجام این کار، فراتر از یک فرمول می روید و یاد می گیرید که چه زمانی از فرمولی که تمرین می کنید با اختلاط مسائل در طول جلسات مطالعه استفاده کنید. بهتر است موارد را جدا کنید و از فرمول مرتبط با آنها استفاده کنید.

رفرنس مقاله: https://pourdastmalchi.net/


ممکن است برای یک امتحان سخت مطالعه کنید اما به نتیجه و نمرات مورد نظر خود نرسید! مشاوره برنامه درسی به ما کمک می کند بهتر درس بخوانیم و یاد بگیریم.

نمی دانم فلسفه کجاست که می گویند هر چه بیشتر درس بخوانی و بیشتر کار کنی موفق تر می شوی!؟ همه چیز ممکن است. لازم نیست همه چیز را سخت کنیم، در این توصیه به ما آموزش داده شده که برای بهترین نتیجه مطالعه کنیم.



مشاوره تحصیلی چیست؟

مشاوره برنامه درسی گروه کوچکی از مشاوران تحصیلی است که نحوه یادگیری دانش آموزان، آموزش راهبردهای یادگیری و بهبود مهارت های یادگیری افراد را بررسی می کنند.

در این مشاوره افراد یاد خواهند گرفت که چگونه و کجا کتاب یا مطالب را مطالعه کنند. مدیریت زمان و یادداشت برداری و غیره

در نهایت، هدف از مشاوره کمک به دانش آموزان در دستیابی به موفقیت تحصیلی و شغلی است

نکات مطالعه رایگان

اگر به دنبال مشاوره تحصیلی رایگان هستید، منابع خوب زیادی در اینترنت منتشر شده است که می تواند به شما کمک کند. در این مقاله نکات بسیار مفیدی را در مورد نحوه مطالعه به شما آموزش داده ایم که نوعی مشاوره محسوب می شود.



زمان و مکان مناسب را پیدا کنید

درست است که در جلسات مشاوره زایمان روش های یادگیری مختلفی آموزش داده می شود، اما جدای از آن، هرکسی سبک یادگیری خود را دارد که خوب است زیرا افراد خود را بهتر از دیگران می شناسند.

برنامه مطالعه:

برخی از افراد می دانند که صبح ها بهترین مطالعه را دارند و برخی می گویند بهترین زمان مطالعه عصر یا شب است. بنابراین بهترین زمان مطالعه برای هر فردی متفاوت است. اما به یاد داشته باشید که لازم نیست دیرتر از زمان خود مطالعه کنید. موقع خواب چون استرس خواهید داشت در آخر شب باعث خستگی و کاهش کیفیت مطالعه می شود.

موقعیت منطقه مورد مطالعه:

یک مکان خوب برای مطالعه ممکن است یک مکان آرام و آرام مانند یک کتابخانه برای یکی باشد، اما دیگری ترجیح می دهد در مکانی با موسیقی ملایم مطالعه کند.

منظم باشید و هر روز مطالعه کنید

برای اینکه نتیجه خوبی بگیرید باید برای مطالعه برنامه ریزی کنید، سعی کنید هر روز کمی یاد بگیرید، این باعث می شود که موضوع دائماً از ذهن شما عبور کند تا زمانی که به حافظه شما متعهد شود. آخرین فرصت برای کاهش تعداد مطالعات

اگر نمی توانید در زمان خود صرفه جویی کنید، بهتر است اولویت را به کار خود بدهید. اگر قبولی در یک امتحان شغلی یا یک امتحان دوره برای شما اهمیت بیشتری دارد، قطعاً عاقلانه است که در آخر هفته ها یا در دوره های کوتاه مدت زمان خود را در اینترنت بگذرانید. در حین

بین مطالعه استراحت کنید

بررسی ها نشان می دهد که 20 دقیقه مطالعه، 5 دقیقه استراحت، بازی و .... آنها می توانند کارایی دانش آموزان جوان را افزایش دهند.

البته این زمان برای بزرگسالان طولانی است، پس پس از یکی دو ساعت مطالعه، حتماً قدم بزنید، برای خود قهوه درست کنید و در نهایت در 10 دقیقه به خودتان جایزه بدهید.



مشاوره دوره آنلاین

زمان خود را برنامه ریزی کنید

به عنوان یک نکته رایگان مطالعه، توصیه می کنم برای به حداکثر رساندن زمان مطالعه خود، موارد زیر را انجام دهید:

تنظیمات اعلان:

برای یادگیری و برنامه درسی خود یادآوری تنظیم کنید. باعث می شود به طور منظم مطالعه کنید و به اهداف خود برسید.

برنامه خود را روی دیوار بگذارید:

برنامه درسی خود را به دیوار بچسبانید تا بتوانید آن را ببینید. تاریخ های مهم مانند امتحانات را علامت گذاری کنید. در این برنامه یا تقویم.

فهرستی از کارها بنویسید:

از ابتدای هفته تا پایان هفته، فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید بنویسید. روش و بدون استرس و این باعث می شود در پایان روز راضی باشید.


سبک یادگیری خود را پیدا کنید

ما سبک های یادگیری متفاوتی داریم که آن ها را به روش های دیگر ترجیح می دهیم. اما سعی کنید همیشه از یک روش استفاده نکنید و برای گسترش تجربه و مهارت های خود، سایر سبک های یادگیری را امتحان کنید زیرا ممکن است برای شما مفید باشد. بیشتر و بیشتر کارآمد باشید.

برخی از افراد با گوش دادن بهتر یاد می گیرند این افراد باید اطلاعات خود را با صدای بلند بخوانند و برای دیگران توضیح دهند

برخی افراد با دیدن بیشتر یاد می گیرند. این افراد باید بروشورها و مطالب مهم را با رنگ های مختلف بنویسند. یادداشت ها را یادداشت کنید. از تصاویر، نمودارها و غیره استفاده کنید. به آنها کمک کند مطالب را بهتر درک کنند تا بتوانند آن را به خاطر بسپارند.

گروهی از مردم ردپای قابل توجهی برای به خاطر سپردن و یادگیری از خود بر جای می گذارند.



چه زمانی باید از یک معلم آنلاین کمک بگیرم؟

بسیاری از دانش آموزان می خواهند بدانند که تفاوت آموزش آنلاین و حضوری چیست و آیا آموزش آنلاین برای آنها مفید است یا خیر؟

در واقع هیچ تفاوتی بین روش های مشاوره وجود ندارد. مشاوره دروس آنلاین مانند جلسات حضوری است. یعنی میزان فعالیت شما; نحوه یادگیری امتحانات مهم یا امتحانات و غیره در بحث های درس آنلاین گنجانده شده است و بر اساس آنها بهترین برنامه را به شما ارائه خواهیم داد. تنها تفاوت این است که دانش آموز با انگیزه مشکل دارد یا انگیزه خود را در فرآیند یادگیری از دست می دهد. یادگیری مکالمات چهره به چهره و ملاقات حضوری با مشاور موثرتر است.

از طرف دیگر، وقتی دروس آنلاین تدریس می شود، دانش آموزان می توانند در وقت خود صرفه جویی کنند و بیشتر وقت خود را صرف مطالعه کنند، بنابراین باید تدریس خصوصی آنلاین یا حضوری را انتخاب کرد.



نکاتی برای مطالعه

مشاوره برای تدریس

در جلسه مشاوره تحصیلی اگر دانشجو باشید مهارت ها و فنون مطالعه موثر را یاد می گیرید و اگر تازه وارد دانشگاه شده اید عادات مطالعه را یاد می گیرید تحصیل در دوره دانشجویی با دانشگاه متفاوت است و نمی تواند باشد. یکسان. روش مورد استفاده در مطالعه. در دانشگاه ها بیشتر مسئولیت بر عهده دانشجویان است و اساتید چندان درگیر نحوه یادگیری افراد نیستند. امتحانات سخت تره رقابت نزدیک تر می شود. بنابراین باید عادات قدیمی خود را تا حدودی کنار بگذارید و مهارت ها را به طور موثرتری مطالعه کنید.مشاوره بیاموزید.



وظایف مدرسان دوره

مسئولیت های مدرس دوره |

مسئولیت مشاور دوره نه تنها دادن برنامه به دانش آموز است، بلکه در صورت عدم پیشرفت در برنامه و شکست در تحصیل، شما را مسئول می داند.

ابتدا مشاور تحصیلی باید با دانش آموزان همکاری کند تا احساس خوبی در آنها ایجاد کند تا مشاوره خارج از کلاس تأثیر دو چندانی بر هر فردی داشته باشد.

مشاور تحصیلی نقش راهنما را دارد و به دانش آموز کمک می کند تا به اهداف تحصیلی خود به درستی دست یابد و هر زمان که دانش آموز نیاز به حمایت و انگیزه داشته باشد گوش می دهد و پیگیری می کند.

یک مشاور تحصیلی خوب به دانش آموزان راهبردهای موفقیت را آموزش می دهد و به آنها در برنامه ریزی یک دوره، تعیین اهداف تحصیلی، حل مشکلات و تصمیم گیری آگاهانه کمک می کند.

متأسفانه مطالعات نشان می دهد که 75 درصد دانشجویان بدون تصمیم گیری واضح در مورد رشته تحصیلی و شغلی که می خواهند دنبال کنند وارد دانشگاه می شوند. این می تواند منجر به سردرگمی، ناامیدی، انتقال میدان، رگرسیون و بسیاری از مشکلات دیگر شود. و رفت

بنابراین دانشجویان در صورت کمک گرفتن از مشاور تحصیلی و تحصیلی در طول تحصیل، تمایل بیشتری به انتخاب رشته و شغل خود با وضوح بیشتری دارند و در رشته مورد نظر خود موفق می شوند.



مشاور تحصیلی

دغدغه بسیاری از دانشجویان این است که چگونه بهترین مشاور تحصیلی را پیدا کنند.

امروزه اکثر مدارس یک یا چند مشاور تحصیلی دارند. جایی که دانش آموزان می توانند در برنامه ریزی و مطالعه بهتر کمک بگیرند

اما اگر مشکل شما حل نشد، می توانید با استفاده از روش های زیر یک مشاور خوب پیدا کنید:

از شخصی که به او اعتماد دارید بپرسید: اگر در بین دوستان و آشنایان شما فردی است که در انتخاب رشته یا شغل، تحصیل و ... مشاوره کرده است و از مشاوره او راضی است، می توانید او را نیز به او معرفی کنید. ممکن است نیازها و اهداف شما متفاوت باشد.

جستجو در اینترنت: خوشبختانه امروزه اکثر شرکت ها به خصوص شرکت های مشاوره به اینترنت متصل شده اند و شما می توانید با صرف کمی وقت برای جستجو و خواندن نظرات سایر مشتریان قابل اعتماد که می توانند یا نمی توانند اطلاعات خوبی در مورد مشاوران کسب کنید. مناسب تو. پیدا کردن بهترین مشاور کالج در بین همه تبلیغات ممکن است کمی دشوار باشد، اما همچنان اطلاعاتی در مورد مشاوران و هزینه مشاوره دریافت خواهید کرد.



روانشناسی بخون

روانشناسی تدریس می شود

ما روانشناسان همه چیز را در مورد تجربه انسان مطالعه می کنیم، از کارکردهای اساسی مغز گرفته تا هوشیاری، حافظه، استدلال و زبان، شخصیت و سلامت روان، در مطالعه روانشناسی گفته می شود که ذهن ما در حین مطالعه، یک ذهن کامل است. تنظیم. افکار، احساسات و عواطف.


روانشناسان می گویند که 5 مهارت زیر در بهبود آموزش و یادگیری نقش دارند:

1- از خود بپرسید چرا

پرسیدن سوال از خود زمانی کارساز است که سعی می کنیم چیزی یاد بگیریم. پس از یادگیری چیزی، از خود بپرسید که چرا این حقیقت درست است. یا چگونه بفهمم درست است، تحقیقات نشان داده است که به شما کمک می کند حقایق را جمع آوری و به خاطر بسپارید.



2- خودش توضیح می دهد

معنای چیزی که یاد می گیرید را برای دیگران توضیح دهید.

توضیح دادن چیزها در حین راه رفتن راهی عالی برای اطمینان از ماندگاری اطلاعات در ذهن شماست.



3- مطالعه طولانی مدت

همانطور که معلمان، والدین و دیگران به شما گفته اند، روانشناسان نیز معتقدند که صرفه جویی در دروس برای روز آخر چیز خوبی نیست، زیرا به خاطر سپردن بسیاری از اطلاعات دشوار است.



4- آموزش مشترک

در این روش دانش آموز باید یک به یک برای امتحان آماده شود، در هر سری یک قسمت را مطالعه کند و دفعه بعد قسمت مورد مطالعه را تکرار کند. همچنین محتوا در ذهن تثبیت می شود و یادگیری را تسهیل می کند. این روش حافظه را نیز بهبود می بخشد. می توانید تست های مرتبط با این فصل را با مطالعه انجام دهید تا کل مطالب در حافظه شما باقی بماند.



5-ترکیب مسائل را تمرین کنید

تمرین ترکیب مسائل باعث می شود ابتدا یاد بگیرید که مسئله را بفهمید و سپس از اطلاعات و فرمول ها برای حل آن استفاده کنید، مثلا در درس ریاضی فرمول های زیادی وجود دارد. بهتر است فرمول هایی داشته باشید که به یکدیگر مرتبط هستند یا به شما کمک می کنند تا فرمول های دیگر را در حین مطالعه به خاطر بسپارید و ترکیب کنید. با انجام این کار، فراتر از یک فرمول می روید و یاد می گیرید که چه زمانی از فرمولی که تمرین می کنید با اختلاط مسائل در طول جلسات مطالعه استفاده کنید. بهتر است موارد را جدا کنید و از فرمول مرتبط با آنها استفاده کنید.

رفرنس مقاله: https://pourdastmalchi.net/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 18

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 186
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1177
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1226
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 14
  • بازدید هفته : 4836
  • بازدید ماه : 11497
  • بازدید سال : 183832
  • بازدید کلی : 849616
  • کدهای اختصاصی