loading...

لیمون

بازدید : 10914
شنبه 31 تير 1402 زمان : 14:22


شکی نیست که داشتن مهارت های ارتباطی قوی شانس موفقیت شما را در دنیای امروز افزایش می دهد. بنابراین، به عنوان یک موضوع مهم، باید دانست که مفهوم و معنای «توانایی تکلم» چیست و مشخص و مشخص است. در ادامه این پست با ما همراه باشید تا بهترین معنای این عبارت را بدانید.

بیان هنری چیست؟ یک تعریف کوتاه و ساده

هنر بیان توانایی صحبت کردن به زبان واقعی (در هر موقعیت و در هر زمان) است. وقتی صحبت از هنر می شود، شما کی هستید؟ از کاری که انجام می دهید تا افرادی که با آنها صحبت می کنید، توانایی شما در برقراری ارتباط مهم است.

فقط از زبان خود استفاده کنید، باید تکنیک خود را بهبود بخشید. اگر می خواهید با دوستان خود ارتباط خوبی برقرار کنید، روابط عمومی خوبی داشته باشید، با مخاطبان خود ارتباط خوبی برقرار کنید و در عین حال باعث شوید دیگران از معاشرت و گفتگو با شما لذت ببرند، باید «هنر بیان» خوبی داشته باشید.

از طرفی افراد همیشه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. ارتباط از طریق گفت و گو و گفتگو برقرار و پایدار می شود. همه ارتباطات ما، چه کاری و چه شخصی، بر اساس کلمات و عبارات است. به همین دلیل است که هنر شناخت چنان نقش مهمی در زندگی ما ایفا می کند که درک آن چنان آسان است که می توانیم آن را در هنر یا مهارت بگنجانیم. همه ما به مهارت نیاز داریم. در این مقاله به طور مفصل به تکنیک بیان و اهمیت آن می پردازیم. به طور خلاصه، هنر بیان این است که بدانیم کی و چگونه صحبت کنیم.

ویژگی های داشتن تکنیک گفتاری مناسب

در واقع، ما باید گفتار و گفتار خود را در زمان مناسب، با لحن و روش صحیح با دیگران در میان بگذاریم. البته این یک تعریف کلی است و لازم است هر یک از این ویژگی ها را کمی بیشتر بررسی کنیم. به همین دلیل، ما قصد داریم بیشتر از این سه ویژگی را به شما ارائه دهیم:

1. مهم ترین کلمات را برای بیان یک بیانیه قدرتمند انتخاب کنید!

قبل از شروع مکالمه، باید یک کلمه را انتخاب کنیم. ابتدا باید یک دید کلی از آنچه می خواهیم بگوییم داشته باشیم و سپس آن را ارائه کنیم.

در واقع یکی از مهم ترین مشکلاتی که افراد در مکالمه با آن مواجه می شوند این است که به دلیل انتخاب نامناسب کلمات قادر به درک موضوع نیستند. در حقیقت هر کلمه معنای خاص خود را دارد. و در اکثر شرایط ما گزینه های زیادی داریم. اما همیشه کلمات بهتر و دقیق تری وجود دارند که معنی و کلمات ما را منتقل می کنند.

بنابراین اولین رکن در رشد فن بیان، داشتن نگرش صحیح به کلمات و انتخاب خردمندانه آنهاست.

2. زمان و مکان گفتگو در خوب یا بد بودن صحبت شما تاثیر می گذارد!

موضوع دیگر مربوط به بیان، زمان و مکان گفتگو است. همه ما این ضرب المثل معروف را شنیده ایم که می گوید: «هر کلمه ای جای خود را دارد و هر نقطه ای جای خود را دارد». در واقع بسته به هدف و موضوعی که در ذهن داریم باید مراقب باشیم که حرف هایمان را در زمان و مکان مناسب بیان کنیم. مثلاً این که ما در یک مهمانی به سراغ رئیسمان برویم و از او بخواهیم او را بیاورد چندان کاربردی نیست. بلکه بهتر است درخواست خود را در ساعات اداری و در محل مناسب بیان کنیم.

3. اهمیت صدا و بیان کمتر از کلمه و زمان و مکان نیست!

سومین ویژگی هنر بیان کلمات با لحن درست و به شیوه صحیح است. در واقع ما باید لحن و لحن مناسبی را برای شرایط اتخاذ کنیم.

به عنوان مثال، یک درخواست زمانی می تواند محترمانه باشد که کلمات محترمانه و لحن محترمانه باشد. آموزش فن بیان زهرا شیراحمدی اغلب اتفاق می افتد که یک فرد کلمات محترمانه را برای گفتگو انتخاب می کند، اما آن را با لحنی توهین آمیز بیان می کند.

طبیعی است که چنین صحبت هایی نمی تواند گفتار کارآمدی باشد، زیرا به همان اندازه که ما می گوییم مهم است، نحوه گفتن آن به همان اندازه مهم است و شاید حتی مهم تر. بنابراین سومین ویژگی بیان فنی، لحن صدا و نحوه بیان است.

یک عبارت خوب برای استفاده چیست؟

فناوری نمایش آنقدر گسترده است که در زیر تنها به چند مورد از کاربردهای آن اشاره شده است.

تلفظ در هنگام سخنرانی عمومی استفاده می شود

باید گفت و رفتار کرد.

مشاوران و روانشناسان باید این حساب را داشته باشند!

وکلا (البته قضات) برای دفاع از استدلال های خود باید مهارت های ارائه خوبی داشته باشند.

هرکسی باید هنگام مصاحبه یا معرفی به برنامه‌های مختلف روشی برای معرفی خود داشته باشد.

در مصاحبه های شغلی می تواند شانس موفقیت ما را افزایش دهد!

این می تواند یک ابزار قدرتمند در دستان ما در هنگام انجام کارهای روزانه و صحبت با دوستان باشد!

هنر ابراز وجود برای به دست آوردن حقوق خود و دوری از ظلم ضروری است!

تکنیک بیان برای بیان درست احساسات شما در زندگی عادی استفاده می شود.

کدام هنر بیانی نیست؟

گاهی اوقات افراد در درک تکنیک بیان اشتباه می کنند. به همین دلیل است که هنر بیانگر این نیست:

❌ فن بیان پرمخاطب نیست

مردم اغلب فصاحت را با مغالطه اشتباه می گیرند. در این زمینه باید گفت که فن بیان کلام نیست و اتفاقاً کلمات اغلب می توانند بیان ما را مخدوش کنند. در واقع باید مراقب باشیم که در حین مکالمه حد و مرزها را رعایت کنیم و فکر نکنیم هرکسی که بیشتر صحبت می کند حتما زیاد حرف می زند!

❌ کلمات صدای شجاعت نیستند

بسیاری از اوقات، هنر صحبت کردن شامل سخن گفتن چاق، دروغ گفتن و فریب دیگران است. اما در این مهارت، هدف فریب دیگران با استفاده از کلمات و عبارات نیست، بلکه هدف اصلی از استفاده از بیان، ایجاد روابط سالم و موثر است. پس باید بدانیم که هنر بیانی به معنای زبان فربه نیست.

❌ کلمات اینجا جوابگو نیست

مشکل فعلی یک پاسخ نیست. این واقعیت که ما به صورت پینگ پنگ به یکدیگر پاسخ می دهیم، نه تنها نوعی بیان است، بلکه می تواند مکالمه ما را از بین ببرد. در واقع پاسخ جو به راحتی و بلافاصله به دنبال پاسخ از دیگران است که می تواند مکالمه آنها را دشوار کند.

❌ داشتن صدای خوب هنر خوبی نیست.

داشتن صدای خوب با خوب صحبت کردن یکسان نیست مطمئناً صدای خوب هدیه جذاب و زیبایی است، اما صدای خوب مجری رادیو فقط در بخش کوچکی از بیان ما می تواند مؤثر باشد و کلمات و لحن ما و اینکه چه زمانی و کجا صحبت می کنیم بسیار مهمتر است.

آیا واقعاً جمله خوبی داریم یا فقط فکر می کنیم؟

آیا واقعاً سخنرانی خوبی داریم یا فقط آن را تصور می کنیم؟

در مورد تکنیک بیان چیز عجیبی است که اکثر افراد فکر می کنند تکنیک بیان خوبی دارند و اصلاً نیازی به آموزش در این زمینه ندارند! در عین حال باید بپذیریم که ما ملاک بیان خودمان نیستیم و در واقع این دیگران هستند که تصمیم می گیرند بیان ما خوب (یا حداقل قابل قبول) باشد یا خیر.

متأسفانه، ایگو ایده های بسیار قوی در مورد توانایی های ما دارد. می خواهم توجه شما را به یک مطالعه بسیار جالب در این زمینه جلب کنم: مطالعات زیادی انجام شده است که نشان می دهد اکثریت جامعه فکر می کنند جزو افرادی هستند که بالاتر از موقعیت فعلی خود هستند. در واقع همه ما دیده ایم که بیشتر مردم فکر می کنند برتر و خاص هستند.

در ادامه تحقیقی به نام "دانینگ کروگر" که در سال 2000 برنده اسکار شد را خدمت شما تقدیم می کنم.

در این مطالعه، به آزمودنی‌ها مسائل خاصی مانند منطق، ریاضی، تجزیه و تحلیل، دستور زبان یا خنده‌دار بودن این شوخی داده شد و از آنها خواسته شد که عملکرد خود را در آزمون‌ها در مقایسه با سایر افراد هم‌گروه گزارش دهند.

نتایج به 4 دهک تقسیم شد و همه آنها جزو 50 درصد برتر بودند!

جالب‌ترین نتیجه این بود که آن دسته از افرادی که قدرت کافی برای حل تکالیف را نداشتند و پاسخ‌های اشتباه بیشتری داشتند، در ارزیابی موقعیت خود نیز اشتباه مشابهی را مرتکب شدند، سپس ثابت شد که هر چه افراد بیشتر آموزش ببینند، سطح پاسخ‌ها و قدرت و دقت نمرات آزمون بهبود می‌یابد.

در مورد رانندگی نیز مطالعه مشابهی توسط Sonsson انجام شد که در آن 161 دانش آموز از سوئد و ایالات متحده برای ارزیابی مهارت های رانندگی خود در زمینه های مختلف انتخاب شدند و نتیجه به شرح زیر بود:

93 درصد آمریکایی ها و 69 درصد سوئدی ها خود را جزو 50 درصد برتر در زمینه مهارت های رانندگی می دانند و 88 درصد آمریکایی ها و 77 درصد سوئدی ها در مورد ایمنی رانندگی اظهاراتی مشابه دارند!

متاسفانه این مشکل در مهارت های ارتباطی بسیار بارز است و افرادی که در این زمینه بسیار ضعیف هستند و اذعان دارند که ما در مهارت های ارتباطی بسیار قوی هستیم و در ارتباط اول هستیم! اما وقتی آنها در نقطه کوری قرار دارند و تصور درستی از خود ندارند و نه تنها مهارت های ارتباطی آنها کمکی به آنها نمی کند، چه کار کنیم، بلکه بلای جان آنها خواهد شد.

چرا باید به تقویت تکنیک بیان خود فکر کنیم؟

همانطور که قبلاً گفتیم، روابط ما مبتنی بر گفتگو و ارتباط است. پس مهارت در نحوه صحبت کردن و صحبت کردن بسیار مهم است. بسیاری از اوقات هنر صحبت کردن در زندگی شخصی و فرزندان، همسر و خانواده به ما کمک می کند، زیرا ارتباط با هر یک از این افراد مستلزم انتخاب کلمات، زمان، مکان و صدای مناسب است.

از سوی دیگر، روابط حرفه ای ما اغلب به مهارت های بیانی نیاز دارد. به عنوان مثال، تکنیک بیان برای یک معلم یا یک مربی مهارت بسیار مفید است و هر معلمی برای تدریس خوب به یک تکنیک بیان نیاز دارد. البته این رشته محدود به مدرس و مدرس نیست و مشاغل زیادی از جمله فروشندگی را در بر می گیرد.

نگاه کردن به یک خطای جمعی؛ "من طبیعتاً در صحبت کردن خوب هستم!"

یکی از اشتباهاتی که افراد در مورد مهارت های بیانی مرتکب می شوند این است که فکر می کنند استعداد ذاتی آنها را در تمام جنبه های آموزش مهارت های بیانی بی نیاز می کند. با این حال، همانطور که قبلاً گفتیم، فن بیان تأثیر زیادی بر روابط تجاری و همچنین در کار ما به عنوان یک معلم یا فروشنده یا کارمند دارد. پس باید دانست که به دلیل استعداد ذاتی نیازی به آموزش نداریم و گاهی برای موفقیت در حرفه خود نیاز به یادگیری هنر نشر از افراد متخصص در این زمینه داریم.

آخرین کلمه

در این مقاله به طور مفصل به صنعت نشر پرداخته ایم. بیان یعنی دانستن چه، کی و چگونه گفتن. هنر خطابه زبان یا زبان درشت نیست، مهارتی است که فراتر از این چیزهاست. فن بیان در روابط شخصی و حرفه ای ما بسیار مهم است و باید روی فن بیان کار کنیم نه به دلیل استعداد ذاتی خود برای موفقیت در بسیاری از مشاغل.


شکی نیست که داشتن مهارت های ارتباطی قوی شانس موفقیت شما را در دنیای امروز افزایش می دهد. بنابراین، به عنوان یک موضوع مهم، باید دانست که مفهوم و معنای «توانایی تکلم» چیست و مشخص و مشخص است. در ادامه این پست با ما همراه باشید تا بهترین معنای این عبارت را بدانید.

بیان هنری چیست؟ یک تعریف کوتاه و ساده

هنر بیان توانایی صحبت کردن به زبان واقعی (در هر موقعیت و در هر زمان) است. وقتی صحبت از هنر می شود، شما کی هستید؟ از کاری که انجام می دهید تا افرادی که با آنها صحبت می کنید، توانایی شما در برقراری ارتباط مهم است.

فقط از زبان خود استفاده کنید، باید تکنیک خود را بهبود بخشید. اگر می خواهید با دوستان خود ارتباط خوبی برقرار کنید، روابط عمومی خوبی داشته باشید، با مخاطبان خود ارتباط خوبی برقرار کنید و در عین حال باعث شوید دیگران از معاشرت و گفتگو با شما لذت ببرند، باید «هنر بیان» خوبی داشته باشید.

از طرفی افراد همیشه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. ارتباط از طریق گفت و گو و گفتگو برقرار و پایدار می شود. همه ارتباطات ما، چه کاری و چه شخصی، بر اساس کلمات و عبارات است. به همین دلیل است که هنر شناخت چنان نقش مهمی در زندگی ما ایفا می کند که درک آن چنان آسان است که می توانیم آن را در هنر یا مهارت بگنجانیم. همه ما به مهارت نیاز داریم. در این مقاله به طور مفصل به تکنیک بیان و اهمیت آن می پردازیم. به طور خلاصه، هنر بیان این است که بدانیم کی و چگونه صحبت کنیم.

ویژگی های داشتن تکنیک گفتاری مناسب

در واقع، ما باید گفتار و گفتار خود را در زمان مناسب، با لحن و روش صحیح با دیگران در میان بگذاریم. البته این یک تعریف کلی است و لازم است هر یک از این ویژگی ها را کمی بیشتر بررسی کنیم. به همین دلیل، ما قصد داریم بیشتر از این سه ویژگی را به شما ارائه دهیم:

1. مهم ترین کلمات را برای بیان یک بیانیه قدرتمند انتخاب کنید!

قبل از شروع مکالمه، باید یک کلمه را انتخاب کنیم. ابتدا باید یک دید کلی از آنچه می خواهیم بگوییم داشته باشیم و سپس آن را ارائه کنیم.

در واقع یکی از مهم ترین مشکلاتی که افراد در مکالمه با آن مواجه می شوند این است که به دلیل انتخاب نامناسب کلمات قادر به درک موضوع نیستند. در حقیقت هر کلمه معنای خاص خود را دارد. و در اکثر شرایط ما گزینه های زیادی داریم. اما همیشه کلمات بهتر و دقیق تری وجود دارند که معنی و کلمات ما را منتقل می کنند.

بنابراین اولین رکن در رشد فن بیان، داشتن نگرش صحیح به کلمات و انتخاب خردمندانه آنهاست.

2. زمان و مکان گفتگو در خوب یا بد بودن صحبت شما تاثیر می گذارد!

موضوع دیگر مربوط به بیان، زمان و مکان گفتگو است. همه ما این ضرب المثل معروف را شنیده ایم که می گوید: «هر کلمه ای جای خود را دارد و هر نقطه ای جای خود را دارد». در واقع بسته به هدف و موضوعی که در ذهن داریم باید مراقب باشیم که حرف هایمان را در زمان و مکان مناسب بیان کنیم. مثلاً این که ما در یک مهمانی به سراغ رئیسمان برویم و از او بخواهیم او را بیاورد چندان کاربردی نیست. بلکه بهتر است درخواست خود را در ساعات اداری و در محل مناسب بیان کنیم.

3. اهمیت صدا و بیان کمتر از کلمه و زمان و مکان نیست!

سومین ویژگی هنر بیان کلمات با لحن درست و به شیوه صحیح است. در واقع ما باید لحن و لحن مناسبی را برای شرایط اتخاذ کنیم.

به عنوان مثال، یک درخواست زمانی می تواند محترمانه باشد که کلمات محترمانه و لحن محترمانه باشد. آموزش فن بیان زهرا شیراحمدی اغلب اتفاق می افتد که یک فرد کلمات محترمانه را برای گفتگو انتخاب می کند، اما آن را با لحنی توهین آمیز بیان می کند.

طبیعی است که چنین صحبت هایی نمی تواند گفتار کارآمدی باشد، زیرا به همان اندازه که ما می گوییم مهم است، نحوه گفتن آن به همان اندازه مهم است و شاید حتی مهم تر. بنابراین سومین ویژگی بیان فنی، لحن صدا و نحوه بیان است.

یک عبارت خوب برای استفاده چیست؟

فناوری نمایش آنقدر گسترده است که در زیر تنها به چند مورد از کاربردهای آن اشاره شده است.

تلفظ در هنگام سخنرانی عمومی استفاده می شود

باید گفت و رفتار کرد.

مشاوران و روانشناسان باید این حساب را داشته باشند!

وکلا (البته قضات) برای دفاع از استدلال های خود باید مهارت های ارائه خوبی داشته باشند.

هرکسی باید هنگام مصاحبه یا معرفی به برنامه‌های مختلف روشی برای معرفی خود داشته باشد.

در مصاحبه های شغلی می تواند شانس موفقیت ما را افزایش دهد!

این می تواند یک ابزار قدرتمند در دستان ما در هنگام انجام کارهای روزانه و صحبت با دوستان باشد!

هنر ابراز وجود برای به دست آوردن حقوق خود و دوری از ظلم ضروری است!

تکنیک بیان برای بیان درست احساسات شما در زندگی عادی استفاده می شود.

کدام هنر بیانی نیست؟

گاهی اوقات افراد در درک تکنیک بیان اشتباه می کنند. به همین دلیل است که هنر بیانگر این نیست:

❌ فن بیان پرمخاطب نیست

مردم اغلب فصاحت را با مغالطه اشتباه می گیرند. در این زمینه باید گفت که فن بیان کلام نیست و اتفاقاً کلمات اغلب می توانند بیان ما را مخدوش کنند. در واقع باید مراقب باشیم که در حین مکالمه حد و مرزها را رعایت کنیم و فکر نکنیم هرکسی که بیشتر صحبت می کند حتما زیاد حرف می زند!

❌ کلمات صدای شجاعت نیستند

بسیاری از اوقات، هنر صحبت کردن شامل سخن گفتن چاق، دروغ گفتن و فریب دیگران است. اما در این مهارت، هدف فریب دیگران با استفاده از کلمات و عبارات نیست، بلکه هدف اصلی از استفاده از بیان، ایجاد روابط سالم و موثر است. پس باید بدانیم که هنر بیانی به معنای زبان فربه نیست.

❌ کلمات اینجا جوابگو نیست

مشکل فعلی یک پاسخ نیست. این واقعیت که ما به صورت پینگ پنگ به یکدیگر پاسخ می دهیم، نه تنها نوعی بیان است، بلکه می تواند مکالمه ما را از بین ببرد. در واقع پاسخ جو به راحتی و بلافاصله به دنبال پاسخ از دیگران است که می تواند مکالمه آنها را دشوار کند.

❌ داشتن صدای خوب هنر خوبی نیست.

داشتن صدای خوب با خوب صحبت کردن یکسان نیست مطمئناً صدای خوب هدیه جذاب و زیبایی است، اما صدای خوب مجری رادیو فقط در بخش کوچکی از بیان ما می تواند مؤثر باشد و کلمات و لحن ما و اینکه چه زمانی و کجا صحبت می کنیم بسیار مهمتر است.

آیا واقعاً جمله خوبی داریم یا فقط فکر می کنیم؟

آیا واقعاً سخنرانی خوبی داریم یا فقط آن را تصور می کنیم؟

در مورد تکنیک بیان چیز عجیبی است که اکثر افراد فکر می کنند تکنیک بیان خوبی دارند و اصلاً نیازی به آموزش در این زمینه ندارند! در عین حال باید بپذیریم که ما ملاک بیان خودمان نیستیم و در واقع این دیگران هستند که تصمیم می گیرند بیان ما خوب (یا حداقل قابل قبول) باشد یا خیر.

متأسفانه، ایگو ایده های بسیار قوی در مورد توانایی های ما دارد. می خواهم توجه شما را به یک مطالعه بسیار جالب در این زمینه جلب کنم: مطالعات زیادی انجام شده است که نشان می دهد اکثریت جامعه فکر می کنند جزو افرادی هستند که بالاتر از موقعیت فعلی خود هستند. در واقع همه ما دیده ایم که بیشتر مردم فکر می کنند برتر و خاص هستند.

در ادامه تحقیقی به نام "دانینگ کروگر" که در سال 2000 برنده اسکار شد را خدمت شما تقدیم می کنم.

در این مطالعه، به آزمودنی‌ها مسائل خاصی مانند منطق، ریاضی، تجزیه و تحلیل، دستور زبان یا خنده‌دار بودن این شوخی داده شد و از آنها خواسته شد که عملکرد خود را در آزمون‌ها در مقایسه با سایر افراد هم‌گروه گزارش دهند.

نتایج به 4 دهک تقسیم شد و همه آنها جزو 50 درصد برتر بودند!

جالب‌ترین نتیجه این بود که آن دسته از افرادی که قدرت کافی برای حل تکالیف را نداشتند و پاسخ‌های اشتباه بیشتری داشتند، در ارزیابی موقعیت خود نیز اشتباه مشابهی را مرتکب شدند، سپس ثابت شد که هر چه افراد بیشتر آموزش ببینند، سطح پاسخ‌ها و قدرت و دقت نمرات آزمون بهبود می‌یابد.

در مورد رانندگی نیز مطالعه مشابهی توسط Sonsson انجام شد که در آن 161 دانش آموز از سوئد و ایالات متحده برای ارزیابی مهارت های رانندگی خود در زمینه های مختلف انتخاب شدند و نتیجه به شرح زیر بود:

93 درصد آمریکایی ها و 69 درصد سوئدی ها خود را جزو 50 درصد برتر در زمینه مهارت های رانندگی می دانند و 88 درصد آمریکایی ها و 77 درصد سوئدی ها در مورد ایمنی رانندگی اظهاراتی مشابه دارند!

متاسفانه این مشکل در مهارت های ارتباطی بسیار بارز است و افرادی که در این زمینه بسیار ضعیف هستند و اذعان دارند که ما در مهارت های ارتباطی بسیار قوی هستیم و در ارتباط اول هستیم! اما وقتی آنها در نقطه کوری قرار دارند و تصور درستی از خود ندارند و نه تنها مهارت های ارتباطی آنها کمکی به آنها نمی کند، چه کار کنیم، بلکه بلای جان آنها خواهد شد.

چرا باید به تقویت تکنیک بیان خود فکر کنیم؟

همانطور که قبلاً گفتیم، روابط ما مبتنی بر گفتگو و ارتباط است. پس مهارت در نحوه صحبت کردن و صحبت کردن بسیار مهم است. بسیاری از اوقات هنر صحبت کردن در زندگی شخصی و فرزندان، همسر و خانواده به ما کمک می کند، زیرا ارتباط با هر یک از این افراد مستلزم انتخاب کلمات، زمان، مکان و صدای مناسب است.

از سوی دیگر، روابط حرفه ای ما اغلب به مهارت های بیانی نیاز دارد. به عنوان مثال، تکنیک بیان برای یک معلم یا یک مربی مهارت بسیار مفید است و هر معلمی برای تدریس خوب به یک تکنیک بیان نیاز دارد. البته این رشته محدود به مدرس و مدرس نیست و مشاغل زیادی از جمله فروشندگی را در بر می گیرد.

نگاه کردن به یک خطای جمعی؛ "من طبیعتاً در صحبت کردن خوب هستم!"

یکی از اشتباهاتی که افراد در مورد مهارت های بیانی مرتکب می شوند این است که فکر می کنند استعداد ذاتی آنها را در تمام جنبه های آموزش مهارت های بیانی بی نیاز می کند. با این حال، همانطور که قبلاً گفتیم، فن بیان تأثیر زیادی بر روابط تجاری و همچنین در کار ما به عنوان یک معلم یا فروشنده یا کارمند دارد. پس باید دانست که به دلیل استعداد ذاتی نیازی به آموزش نداریم و گاهی برای موفقیت در حرفه خود نیاز به یادگیری هنر نشر از افراد متخصص در این زمینه داریم.

آخرین کلمه

در این مقاله به طور مفصل به صنعت نشر پرداخته ایم. بیان یعنی دانستن چه، کی و چگونه گفتن. هنر خطابه زبان یا زبان درشت نیست، مهارتی است که فراتر از این چیزهاست. فن بیان در روابط شخصی و حرفه ای ما بسیار مهم است و باید روی فن بیان کار کنیم نه به دلیل استعداد ذاتی خود برای موفقیت در بسیاری از مشاغل.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 18

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 190
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1187
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 7091
  • بازدید ماه : 33418
  • بازدید سال : 168860
  • بازدید کلی : 834644
  • کدهای اختصاصی